بازارچه صنایع دستی در قوچان راه اندازی می گردد

به گزارش تعطیلات رو، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قوچان از ایجاد بازارچه صنایع دستی در این شهر اطلاع داد.

بازارچه صنایع دستی در قوچان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، جواد رجبی امروز سه شنبه 26 آذر 1398 با بیان این مطلب اضافه کرد: پیرو تفاهم نامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شورای عالی استان ها جلسه ای با رجایی نیا فرماندار شهرستان، زیرک رئیس شورای شهر، پیشیار شهردار رجبی مدیر میراث فرهنگی و نماینده هنرمندان شهرستان برگزار گردید.

او ادامه داد: در این جلسه مقرر شد 10 باب مغازه هر کدام به متراژ حدود 50 متر مربع، که متعلق به شهرداری است، به مدت شش ماه رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گیرد.

رجبی با بیان این که این مغازه ها در کنار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قرار گرفته است، گفت: پس از انتها مدت شش ماه نیز مغازه ها به صورت نقد و اقساط در اختیار هنرمندان به عنوان مالک قرار گیرد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قوچان با بیان این که تا 10 روز آینده این بازارچه صنایع دستی راه اندازی خواهد شد، یادآور شد: مغازه های موجود در راستا ورودی شهرستان قرار گرفته است و با واگذاری این مغازه ها به هنرمندان، علاوه بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی، کوشش می کنیم صنایع دستی قوچان به عنوان سوغات ارائه گردد.

شهرستان قوچان داری 135 اثر شناسایی شده که تعداد 45 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 727

به "بازارچه صنایع دستی در قوچان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه صنایع دستی در قوچان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید