بازگشت 140 نفر از هموطنان ایرانی از کویت به کشور

به گزارش تعطیلات رو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت از بازگشت 140 نفر از هموطنان ایرانی از کویت به کشور در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بازگشت 140 نفر از هموطنان ایرانی از کویت به کشور

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت از بازگشت 140 نفر از هموطنان ایرانی از کویت به کشور در پی شیوع کرونا خبر داد.

براساس اعلام سفارت ایران، دوشنبه 25 فروردین ماه 140 نفر از هموطنان با یک پرواز شرکت هواپیمایی الجزیره به اصفهان مراجعت کردند.

به گفته سفارت ایران، بازگشت این افراد براساس هماهنگی های به عمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت با مقامات این کشور اجرا شده است.

براساس اعلام سفارت ایران، این سومین مرحله مراجعت هموطنان ایرانی از کویت است. طی روزهای گذشته دو پرواز شرکت هواپیمایی الجزیره بیش از 350 شهروند ایرانی را به تهران منتقل کرده بود.

در پی شیوع بیماری کرونا و توقف فعالیت های شغلی هموطنان ایرانی در کویت، تعداد زیادی از آنها به صورت داوطلبانه قصد بازگشت به کشور را دارند که براساس هماهنگی با مقامات ذیربط کویتی و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به تدریج مراجعت آنان توسط سفارت ایران در دست پیگیری و اقدام است.

براساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کویت به بیش از یک هزار نفر رسیده است.عبدالله السند سخنگوی وزارت بهداشت کویت اخیرا در یک نشست خبری گفت که با شناسایی 161 مورد جدید، شمار افراد مبتلا ویروس کرونا در کشور به یک هزار و 154 نفر رسیده است.

گفتنی است، وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به دلیل محدودیت کادر پزشکی و بهداشتی در فرودگاه های مقصد و لزوم انجام پروتکل های بهداشتی، درخواست بازگشت تدریجی ایرانیان خارج از کشور را دارد.

به گزارش فارس، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه روز یکشنبه 24 فروردین ماه در اظهاراتی درباره بازگشت دانشجویان ایرانی از خارج از کشور گفت: یکی از مشکلاتی که در هفته های اخیر با آن روبرو هستیم بحث دانشجویان ایرانی است. به علت اینکه دانشگاه ها در بیشتر کشورهای دنیا تعطیل شده، تعداد زیادی از دانشجوها علاقه مند هستند به کشور بازگشته و در کنار خانواده خود باشند و الان در اروپا این تقاضا بالاست.

انصاری با بیان اینکه در حال برنامه ریزی در این خصوص هستیم. در حال حاضر تعداد زیادی در ایتالیا و بقیه کشورهای اروپایی متقاضی بازگشت به کشور هستند و در حال برنامه ریزی با وزراتخانه های بهداشت و راه هستیم.

وی اضافه نمود: همه منتظر وزارت بهداشت هستیم، هواپیمایی اعلام آمادگی کرده، نمایندگی ما لیست افراد علاقه مند را تهیه و به تهران ارسال کرده و منتظریم وزارت بهداشت اعلام کند که چه پروتکل های بهداشتی برای بازگشت این افراد باید رعایت شود، چون تعداد آنها قابل ملاحظه است و طبیعی است وزارت بهداشت با توجه به شرایط کشور حساسیت داشته باشد و این به نفع خودشان هم هست که در این انتقال کسی آسیب نبیند و آسیبی منتقل نشود و طبیعی است که پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1003

به "بازگشت 140 نفر از هموطنان ایرانی از کویت به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 140 نفر از هموطنان ایرانی از کویت به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید