تور ارزان ارمنستان: برترین مسیرهای طبیعتگردی در ارمنستان

به گزارش تعطیلات رو، مسیرهای طبیعت گردی در ارمنستان

کشور ارمنستان طبیعت شگفت انگیزی دارد، جدای از جاذبه های تاریخی و فرهنگی که بیشتر در محیط شهری این کشور قرار دارند، طبیعت ارمنستان شگفت انگیز است. 7 جاذبه طبیعی این کشور ، از بقیه مشهورتر شده اند و به عجایب طبیعی ارمنستان مشهور شده اند که در اینجا می خواهیم به معرفی این دیدنی ها که در واقع از بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ارمنستان هستند، بپردازیم. با خبرنگاران همراه باشید:

تور ارزان ارمنستان: برترین مسیرهای طبیعتگردی در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

دریاچه سوان (SEVAN LAKE)

دریاچه سوان، بزرگ ترین دریاچه منطقه قفقاز و بعلاوه بزرگ ترین دریاچه آب شیرین دنیا است که در شمال شرقی شهر ایروان مرکز ارمنستان و در 60 کیلومتری آن قرار گرفته است. از آنجاییکه این دریاچه در استان گغارکونیک قرار گرفته است، به آن دریاچه گغارکونیک و گغام هم می گویند. سوان، با ارتفاع 1916 متر از سطح دریا، یکی از مرتفع ترین دریاچه های دنیا هم محسوب می گردد و در آن جانداران متنوعی زیست می نمایند، یکی از این آبزیان، ماهی قزل آلای اشخان است که هم بسیار خوشمزه و هم گران است. این ماهی فقط در شرایط آب و هوایی خاصی می تواند زندگی کند و حدود 150 کیلوگرم وزن دارد. سوان از مسیرهای طبیعت گردی در ارمنستان است.

پل شیطان (DEVILS BRIDGE)

پل شیطان فقط مختص به کشور ارمنستان نیست و در بیشتر کشورهای اروپایی مانند آن دیده می گردد و به همین نام هم شناخته می گردد چرا که مردم براین باورند که در ساخت این پل ها از شیطان یاری گرفته شده است. پل هایی که تماما از جنس سنگ هستند و در همه آنها از آرک استفاده شده است. در کشور ارمنستان، این پل روی رودخانه ای به نام ووروتان ساخته شده است و به نام پل Satana هم شناخته می گردد.

جالب است بدانید که چشمه های معدنی بصورت کاملا طبیعی در اطراف و روی این پل بوجود آمده اند و روزانه حدود 500 لیتر آب فراوری می نمایند. در کنار این چشمه ها، استخرهای درمانی کوچکی ساخته شده است که مردم از آب آنها برای درمان استفاده می نمایند.

جنگل خسرو (KHOSROV RESERVE - FOREST)

بر خلاف بقیه مسیرهای طبیعت گردی در ارمنستان که در بالا به شما معرفی کردیم و همه طبیعی بودند، جنگل خسرو از آن مناطقی است که به وسیله انسان ها بوجود آمده است اما این موضوع چیزی از زیبایی های آن کم نمی کند. خسرو در واقع نام یکی از پادشاهان ارمنستان است که در دوران حکومتش تصمیم گرفت تا جنگلی بسازد و حیوانات مختلف را در آن رها کند تا به محلی مانند شکارگاه تبدیل گردد.

این یکی از برترین کارهایی بود که این پادشاه در زمان حکمرانی اش انجام داد و همین موضوع او را در تاریخ ارمنستان جاودان کرد. تاریخ ساخت این جنگل را به سال 330 بعد از میلاد مسیح نسبت داده اند، اما تا الان هم چنان پابرجاست و علت آن را می توان مراقبت و اقلیم مناسب منطقه دانست. جنگل خسرو علاوه بر اینکه یکی از پر اهمیت ترین مسیرهای طبیعت گردی در ارمنستان است، با قدمت 1700 ساله اش، قدیمی ترین جنگل مصنوعی دنیا و یکی از جذابیت های تاریخی این کشور هم هست.

جنگل خسرو از سال 1985 به منطقه محافظت شده تبدیل شد تا سلامت گیاهان و جانوران آن تضمین گردد، از جمله جانورانی که در این جنگل زندگی می نمایند می توان راسو، گورکن، گرگ، گزار، روباه، خرس قهوه ای، پلنگ و خرگوش را نام برد.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2061

به "تور ارزان ارمنستان: برترین مسیرهای طبیعتگردی در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: برترین مسیرهای طبیعتگردی در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید