تصاویر خورشیدگرفتگی امروز در کشورهای آسیایی

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، هزاران تماشاچی در کشورهای آسیایی به آسمان چشم دوختند تا شاهد خورشیدگرفتگی حلقه آتش باشند. در این نوع خورشید گرفتگی ماه به اندازه ای به زمین نزدیک نیست که خورشید را کاملا بپوشاند و بنابراین بخشی از آن از زمین قابل رصد است.

تصاویر خورشیدگرفتگی امروز در کشورهای آسیایی

برای سفر با تور ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

این رویداد که خسوف چنبری نام دارد از کشورهای ایران، عربستان سعودی و عمان تا هند، مالزی، سنگاپور، اندونزی و فیلیپین قابل رصد بوده است.

در خسوف چنبری حلقه نورانی از خورشید از پشت ماه پیدا است. خسوف چنبری در جزیرهPulau Gin Besar در اندونزی طولانی تر از مناطق دیگر قابل آنالیز بود.

هزاران ستاره شناس آماتور از سراسر دنیا به سنگاپور سفر کردند تا این رویداد جالب را تماشا نمایند.

جیسون تنگ یکی از تماشاچیان این رویداد در سنگاپور می گوید: فکر می کنم خسوف چنبری بعدی 40 سال دیگر اتفاق بیفتد.

این رویداد در جنوب هند نیز قابل رصد بود. جالب آنکه وقوع خسوف سبب شد یک مسابقه کریکت با دو ساعت تاخیر انجام گردد. ایالت اوریسا در شرق هند نیز امروز را تعطیل رسمی خاطرنشان کرد و تمام ادارات دولتی، دادگاه ها، مدارس و دانشگاه ها تعطیل بودند.

اما در نیو دهلی ابرها و آلودگی فضا چشم انداز این رویداد را پوشانده بودند. نارندا مودی نخست وزیر هند در توئیتر نوشت: من هم مانند بقیه مردم هندوستان هیجان زده بودم. متاسفانه نتوانستم به دلیل ابرها خسوف را به طور کامل تماشا کنم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 733

به "تصاویر خورشیدگرفتگی امروز در کشورهای آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر خورشیدگرفتگی امروز در کشورهای آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید