کوشش های بی نتیجه کاخ سفید برای تماس با پیونگ یانگ

به گزارش تعطیلات رو، خبرگزاری خبرنگاران- مقامات عالی رتبه دولت آمریکا می گویند کره شمالی تا به امروز به پیشنهاد ها و کوشش های دیپلماتیک پشت پرده کاخ سفید برای تماس با پیونگ یانگ پاسخ نداده است.

کوشش های بی نتیجه کاخ سفید برای تماس با پیونگ یانگ

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام عالی رتبه کاخ سفید روز شنبه گفت از اواسط فوریه گذشته، دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا کوشش هایی برای تماس با پیونگ یانگ داشته، اما تا به امروز پاسخی دریافت ننموده است.

افشای خبر این کوشش های بی ثمر، که تا به امروز منتشر نشده بود، سوالاتی در خصوص نحوه رسیدگی بایدن به مسئله برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی به میان آورده است.

همچنین بعد جدیدی به دستور کار وزیر دفاع آمریکا در سفر هفته آینده به سئول و توکیو اضافه می نماید. پیش بینی می گردد موضوع زرادخانه هسته ای کره شمالی یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث وزیر دفاع آمریکا با مقامات کره جنوبی و ژاپن باشد.

این مقام دولت بایدن که خواست نامش فاش نگردد، جزئیات جدیدی درباره کوشش های دیپلماتیک کاخ سفید بیان کرد و گفت کاخ سفید از چندین طریق از جمله در نیویورک و سازمان ملل متحد سعی نموده است با پیونگ یانگ تماس برقرار کند، ولی پیروز نشده است و تا این لحظه از کره شمالی پاسخی دریافت ننموده است.

وی همچنین از هرگونه برآورد در خصوص تاثیر سکوت پیونگ یانگ بر سیاست های بایدن خودداری کرد.

دفتر نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد هنوز به اظهارات این مقام امریکایی واکنشی نشان نداده است.

دولت بایدن تا به امروز از بیان و تشریح رویکرد خود در قبال کره شمالی اکراه داشته است و می گوید میخواهد در سیاست های ایالات متحده در قبال پیونگ یانگ به طور جامع بازنگری کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1616

به "کوشش های بی نتیجه کاخ سفید برای تماس با پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های بی نتیجه کاخ سفید برای تماس با پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید