توافق قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرز ها

به گزارش تعطیلات رو، وزیر خارجه کویت از توافق عربستان سعودی و قطر بر سر بازگشایی حریم دریایی، هوایی و زمینی به روی یکدیگر اطلاع داد.

توافق قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرز ها

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی حریم هوایی، دریایی و زمینی به روی یکدیگر توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه الجزیره، احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت اعلام نمود که امیر این کشور با همتای قطری خود و، ولی عهد سعودی درباره امضای توافق اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس گفت و گویی تلفنی داشته است.

وزیر خارجه کویت در ادامه اعلام نمود: توافق شده است که حریم هوایی، زمینی و دریایی میان عربستان سعودی و قطر از امشب بازگشایی گردد.

محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی پس از این اعلام، گفت: اجلاس شورای همکاری، اجلاس وحدت کلمه و یکپارچه کننده صف بندی ها خواهد بود. آرمان ها برای اتحاد و همبستگی عملی خواهد شد.

طبق اعلام پیشین وزیرخارجه کویت قرار است، فردا (سه شنبه)، اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی برگزار گردد.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط معین نموده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1434

به "توافق قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرز ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرز ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید