تور ارزان هلند: جمع آوری دوچرخه از کانال های آبی آمستردام

به گزارش تعطیلات رو، مردم شهر آمستردام هلند بیشترین آمار استفاده از دوچرخه در دنیا را به خود اختصاص داده اند و 40 الی 60 درصد سفرهای داخل شهری مردم با دوچرخه انجام می گیرد. برخی تخمین می زنند بین 880000 تا یک میلیون دوچرخه در این شهر وجود دارد که این رقم 20٪ بیشتر از جمعیت ساکن آمستردام است. این شهر هم چنین کانال های آبی زیادی نیز دارد، حدود 165 کانال که جمعا طول آن ها به 100 کیلومتر می رسد. برخی از این دوچرخه ها انتها زنگ می زنند. من گفتم برخی؟ 15000 تا چطور؟ سالانه این تعداد دوچرخه از کانال های این شهر جمع آوری می گردد. در حقیقت، جمع آوری دوچرخه یک کار تمام وقت برای این شهر است.

تور ارزان هلند: جمع آوری دوچرخه از کانال های آبی آمستردام

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آژانس مسوول نگهداری و تمیزی کانال ها، واترنت، برای جمع آوری دوچرخه ها از بستر کانال ها یک پنجه هیدرولیکی بزرگ به کار گرفته است. این پنجه به جرثقیلی که روی قایق قرار گرفته است، متصل است. این شرکت از سال 1960 جمع آ وری دوچرخه ها را به عهده دارد و هر روز این کار را انجام می دهد. هیچ کس دقیقا نمی داند که چرا ساکنان این شهر دوچرخه ها را به کانال ها می اندازند، اما این عادت به سالیان دور برمی گردد. در زمان های قدیم، این کانال ها به عنوان فاضلاب باز استفاده می شد. آن موقع شهر آمستردام سیستم فاضلاب نداشت و مردم از کانال ها مانند دستشویی باز و زباله دان استفاده می کردند.

در سال 1860 آمستردام آغاز به چاره اندیشی و تمیز کردن کانا ل ها کرد. اما خیلی از مردم این شهر هنوز هم عادت پرت کردن وسایل به داخل آب را ترک نکرده اند، مخصوصا هنگامی که مست هستند. گفته می گردد بیشتر این دوچرخه ها دزدی هستند یا به دلیل دعوا و خراب کاری به آب انداخته شده اند. پلیس تخمین می زند که بین 50000 تا 80000 دوچرخه در هر سال به سرقت می رود. با این حال تعداد بسیار کمی از این سرقت ها به پلیس گزارش می گردد، چون مردم فکر می نمایند پلیس نمی تواند کاری در این مورد انجام دهد.

بسیاری از دوچرخه های جمع آوری شده به عنوان ضایعات مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه فقط دوچرخه از آب بیرون کشیده نمی گردد، گاهی اوقات کارگران چیزهای دیگری مثل یخچال و حتی اتومبیل هم از کانال ها جمع آوری می نمایند. سالیانه بین 35 تا 50 خودرو به این کانال ها انداخته می شوند. در اغلب موارد آن ها حاصل تصادفات هستند اما گاهی پای خشونت و خراب کاری نیز به میان می آید. آمستردام یک تیم غواصی ویژه به نام گروه آتش دارد که وقتی چنین تصادفاتی گزارش می گردد، ماشین ها را از آب بیرون می کشند.

جمع آوری دوچرخه از کانال های این شهر، به یکی از جاذبه های گردشگری آمستردام تبدیل شده است.

منبع: amusingplanet

منبع: کجارو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2060

به "تور ارزان هلند: جمع آوری دوچرخه از کانال های آبی آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: جمع آوری دوچرخه از کانال های آبی آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید