جوامع محلی استان زنجان برای توسعه گردشگری توانمند می شوند

به گزارش تعطیلات رو، مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان عامل توسعه در برنامه های مالی قرار نگرفته است، گفت: جوامع محلی استان زنجان برای توسعه گردشگری توانمند می شوند.

جوامع محلی استان زنجان برای توسعه گردشگری توانمند می شوند

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط کانادا از ایران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، یحیی رحمتی امروز در همایش آنالیز موانع پیش روی توسعه استان زنجان گفت: توجه به بخش گردشگری در راستای توزیع عادلانه ثروت لازم است.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای گردشگری از محل منابع انسانی تأمین می گردد، ابراز کرد: اگر مبداء گردشگری نتواند به اندازه ای که گردشگر به مناطق دیگر می فرستند، توریست جذب کند در مدیریت این حوزه ناکارآمد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به گردشگر پذیر شدن مناطق هدف گردشگری تأکید کرد و اضافه نمود: باید اقداماتی انجام گردد تا موانع این حوزه رفع و منابع مالی گردشگران در مقصد هزینه گردد.

وی توانمندسازی جوامع محلی برای تبدیل شدن به جوامع میزبان گردشگران را از مهم ترین رویکردها در توسعه گردشگری بیان نمود و گفت: این موضوع باید یکی از افق های مهم در سیاست های کلان مورد نظر قرار گیرد.

رحمتی با اشاره به وجود مشکل در فرهنگ گردشگرپذیری بیان نمود: با وجود معرفی روستاهای هدف گردشگری استان زنجان اما جوامع میزبان هنوز آمادگی پذیرش گردشگران را ندارند.

وی گردشگری و صنایع دستی را ارزان ترین حوزه برای ایجاد اشتغال پایدار و مطمئن خواند و اضافه نمود: تعریف میهمان با مشتری متفاوت است و جوامع محلی به گردشگران باید به عنوان مشتری نگاه نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به صندلی ایران در بین 10 کشور نخست جهان در زمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ابراز کرد: باید از این ظرفیت ها در ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد.

وی اظهار داشت: گردشگری ظرفیت های عظیمی در توسعه مالی دارد اما هنوز آن را به عنوان عامل توسعه در برنامه ها نگنجاندیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 791

به "جوامع محلی استان زنجان برای توسعه گردشگری توانمند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوامع محلی استان زنجان برای توسعه گردشگری توانمند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید