نکاتی جالب در خصوص امنیت قبرس شمالی

به گزارش تعطیلات رو، در کنار فاکتورهای توسعه پذیری، یکی از مهم ترین سیاست های دولت قبرس شمالی، تأمین امنیت گردشگران و ساکنان در انواع محیط های مسکونی، توریستی و دانشگاهی خواهد بود.

نکاتی جالب در خصوص امنیت قبرس شمالی

خبرنگاران: امنیت قبرس شمالی، یکی از موضوعات پراهمیتی است که بایستی از جانب تمامی علاقه مندان به تحصیل یا زندگی در این کشور مورد توجه قرار گیرد. کشور قبرس یک کشور اروپایی نسبتا کوچک محسوب می گردد که به لطف توجه ویژه دولت آن به صنعت گردشگری و آموزش ساختارمند، موفقیت های کم نظیری را در کوتاه مدت به دست آورده است. در کنار فاکتورهای توسعه پذیری، یکی از مهم ترین سیاست های دولت قبرس شمالی، تأمین امنیت گردشگران و ساکنان در انواع محیط های مسکونی، جهانگردی و دانشگاهی خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که آمار جرم و جنایت در کشورهای همسایه قبرس شمالی نظیر یونان و ترکیه، بسیار بالاست؛ به طوری که در گزارش های سازمان گردشگری جهانی، آمار بالای نارضایتی جهانگرد ها و حتی ساکنین کشورهای یونان و ترکیه قابل مشاهده خواهد بود. مقوله امنیت قبرس شمالی البته، کاملا برعکس بوده و شاخص های رضایت عمومی در آن بسیار مثبت است.

انتخاب قبرس شمالی به عنوان پنجمین کشور امن اروپایی

با توجه به اقدامات گسترده صورت گرفته در بحث تأمین امنیت قبرس شمالی ، طی برگزاری کنفرانس جهانی آنالیز اقدامات سکوریتی صورت گرفته در کشورهای مختلف، مجموعه اقدامات این کشور جزیره ای مورد تعریف و تمجید های فراوان کارشناسان این حوزه نهاده شد؛ چنان که قبرس شمالی توانست رتبه پنجم امن ترین کشور را در میان کلیه کشورهای اروپایی به دست بیاورد.

به خاطر داشته باشید که تمامی کشورهای آسیای شرقی، اروپایی و خاورمیانه که به تقویت صنعت گردشگری خود در دهه های گذشته روی آورده اند، فاکتور تأمین امنیت ساکنین و جهانگرد ها را در دستور کار خود قرار داده اند. کشور قبرس شمالی نیز خود را از این قاعده مستثنی ندانسته است و توانسته موفقیت های چشم گیری را در زمینه تأمین امنیت عمومی کسب کند.

اقدامات صورت گرفته برای تأمین امنیت قبرس شمالی

تأمین امنیت قبرس شمالی در سطح بالا، بدون طراحی و اجرای سیاست های صحیح و کاربردی ممکن نبود؛ بنابراین بایستی به برنامه های متنوع این کشور در بحث امنیت افزایی انواع محیط های کاری، زندگی و آموزشی اشاره نمود:

  • به کارگیری گاردهای امنیتی ویژه در کلیه شهرها

  • دوربین گذاری بیشتر معابر

  • عدم مسائل سیاسی قبرس شمالی با کشورهای همسایه و البته قدرت های بزرگ جهان

  • افزایش محیط های فرهنگی و آموزشی در این کشور

  • مهندسی ساز بودن محله ها و کوشش برای بهبود شرایط فضاهایی با امکان جرم زایی بیشتر

  • تأمین روشنایی مناسب تمامی معابر و محیط های گردشگری

  • کوشش برای کاهش نرخ بیکاری

کاهش آمار بیکاری، یکی از مقوله هایی است که به طور مستقیم در کاهش یا افزایش آمار جرم و جنایت تأثیر می گذارد. کشور قبرس شمالی در این زمینه نیز عملکرد موفقی را ثبت نموده است؛ چنان که با ایجاد فرصت های شغلی متنوع، آخرین آمار جرم و جنایت این کشور، حکایت از ثبت نرخ خلاف زیر 5% را دارد.

شهرهای امن کشور قبرس شمالی

اگرچه کشور کوچک قبرس شمالی دارای شهرهای اصلی زیادی نیست؛ اما وجود 25 دانشگاه معتبر و وسیع در 5 شهر اصلی این کشور زیبا، خودبه خود به افزایش سطح آموزش و فرهنگ و بعلاوه افزایش امنیت قبرس شمالی یاری نموده است. 5 شهر مهم این کشور که به علت حجم بالای گردشگرپذیری می توان آن ها را در مقوله تأمین امنیت مورد آنالیز قرار داد، عبارت اند از:

  1. گیرنه

  2. اسکله

  3. نیکوزیا

  4. گوزل یورت

  5. فاماگوستا

به خاطر داشته باشید که با وجود بالا بودن امنیت قبرس شمالی و درصد بیکاری پایین در آن، این کشور محیط صنعتی گسترده ای را برای فعالیت افراد ارائه نمی دهد؛ اما وجود فرصت های شغلی متنوع در عرصه گردشگری آن، طیف گسترده ای از ساکنین و دانشجویان را مشغول فعالیت های درآمدزا نموده است.

آنالیز امنیت شهر گیرنه

گیرنه به طور مجزا از گارد ساحلی قدرت مند و گارد امنیت شهری ویژه ای بهره می برد. به لطف وجود دانشگاه آمریکایی گیرنه معتبر، اهمیت بالای معماری در ساخت معابر و وجود چندین مرکز فرهنگی در این شهر، گیرنه به افزایش شاخص امنیت قبرس شمال به خوبی یاری نموده است.

شهر اسکله قبرس شمالی

از یک سو زیبایی و تمیزی ویژه شهر اسکله و از سوی دیگر وجود سطح امنیت بسیار بالا، اسکله را به عنوان یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای قبرس شمالی مطرح نموده است. اگرچه نام اسکله چندان در بحث آموزش این کشور مطرح نیست؛ اما شما همیشه تعداد گسترده ای از مسافران را در این شهر مشاهده می کنید که درصد رضایت بالایی را از امنیت آن ثبت نموده اند.

امنیت بالای شهر نیکوزیا

به واسطه انتخاب نیکوزیا به عنوان مرکز قبرس شمالی، سیاست های امنیتی گسترده و مختلفی در این شهر پیاده سازی شده است تا به طورکلی سرانه امنیت قبرس شمالی، افزایش چشم گیری داشته باشد. کلیه محیط های تحصیلی، کاری، مسکونی و جهانگردی شهر نیکوزیا به لطف وجود گاردهای امنیتی مجرب و پرتعداد، از امنیت بالایی بهره می برند تا این شهر به عنوان ویترین قبرس شمالی، سطح امنیتی بالایی را به رخ جهانگرد ها، دانشجویان و ساکنین خود بکشاند.

گفتنی است که مطابق آمارهای بنگاه های تحقیقات بین المللی و با توجه به زیبایی کم نظیر قبرس شمالی و پیاده سازی سیاست های امنیتی و رفاهی ویژه در این کشور، مردم قبرس شمالی در زمره شادترین ساکنین جهان جای دارند؛ به طوری که از هر 100 نفر، 70 نفر در این کشور شاد محسوب می شوند.

شهر گوزل یورت

گوزل یورت از فضاهای گردشگری بسیار زیبا و مراکز دانشگاهی و پژوهشی متعددی بهره مند خواهد بود؛ به همین علت سیاست کلی تأمین امنیت قبرس شمالی برای این شهر نیز به طور جدی مورد توجه نهاده شده است. گوزل یورت علی رغم ارائه حجم خدمات گسترده کاری، تحصیلی و جهانگردی به ساکنان دائم و اقامت کنندگان موقت، از سطح امنیتی بالایی برخوردار خواهد بود؛ چنان که توانسته رضایت عموم افراد را کسب کند.

سطح ویژه بهداشت و امنیت در شهر فاماگوستا

سرانه بالای ایمنی قبرس شمالی را بی شک می توانید به شرایط ویژه شهر فاماگوستا گره بزنید؛ زیرا فاماگوستا در رتبه های برتر شرایط امنیتی و بهداشتی در سراسر جهان جای گرفته است. در تمامی محیط های عمومی و جهانگردی این شهر، شما به لطف به کارگیری نیروهای ویژه پلیس، از آسودگی خاطر مناسبی بهره خواهید برد.

سطح امنیت قبرس شمالی، رضایت همه را جلب می نماید

به تمامی مزایای امنیتی مجذوب کننده مطرح شده، می توانید این نکته را هم اضافه کنید که زباله گردی در این کشور ممنوع است؛ ضمن اینکه شما تقریبا هیچ کودک کاری را در معابر شهری مشاهده نمی کنید. این قوانین همگی در راستای افزایش سطح امنیت کشور قبرس شمالی وضع شده اند که موفقیت بالفعل و آرامش بصری ویژه ای را برای کشور مذکور به ارمغان آورده است.

البته شما برای مهاجرت به این کشور، بایستی به پارامترهای مختلف دیگری نظیر شرایط آموزش، هزینه های زندگی و تحصیل، سیستم حمل و نقل عمومی، زیبایی و بعلاوه مقدار وجود فرصت های شغلی توجه داشته باشید؛ به همین دلیل کارشناسان مجرب موسسه حقوقی دادمهر عدالت، آماده ارائه مشاوره های تخصصی به تمامی هم میهنان گرامی خواهند بود. موسسه حقوقی دادمهر عدالت به لطف سال ها تجربه و وجود روابط گسترده و قدرت مند، می توانند فرصت های متنوع کاری، تحصیلی و اقامت در قبرس شمالی را به متقاضیان گرامی ارائه دهد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2365

به "نکاتی جالب در خصوص امنیت قبرس شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی جالب در خصوص امنیت قبرس شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید