حضور فناوران دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس 2023

به گزارش تعطیلات رو، دانشجویان دانشگاه تهران مرکز با ارائه طرح های مختلف در حوزه های پزشکی، صنعتی، هتل، نانو تکنولوژی، آموزش و خرید و فروش و واقعیت مجازی در رینوتکس 2023، حضور یافتند.

حضور فناوران دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس 2023

رضا حق دار از دانشگاه تهران مرکز در گفت و گو با شنبه مگ، با بیان اینکه بیشتر ایده های حضور یافته دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس 2023، در مرحله ساخت یا فراوری واقع شده است، گفت: این ایده ها شامل ایده های پزشکی، صنعتی، هتل، نانو تکنولوژی، آموزش و خرید و فروش و واقعیت مجازی است.

وی با اشاره به معرفی ایده های دانشگاه آزاد واحد تهران در رینوتکس 2023، گفت: فرهنگ سازی ایده ها و آشنایی با نوآوری های بیشتر و پیدا کردن سرمایه گذار از جمله اهداف حضور در رینوتکس است.

شقایق رحیمی نیز یکی دیگر از فناوران در مورد میکروکپسوله سازی عطر به وسیله نانو تکنولوژی، در گفت و گو با شنبه مگ، شرح داد: با استفاده از نانو تکنولوژی بعضی از عطرها را از گیاه مخصوص خود استخراج و به وسیله فرآیند هایی به یون های سازنده آن تبدیل کردیم.

وی ادامه داد: این مواد عطر را از مواد نگهدارنده بی احتیاج می نماید، با اسپری عطر مواد روی پوست قررا می گیرد و باعث اثر گذاری خوبی و رهایی آرام از روی پوست می گردد.

فراوری کپسول های زیستی

احمد نعمتی - فناور ایده فراوری کپسول های زیستی نیز، با بیان اینکه کپسول های زیستی تمامی امکانات هتل چهار ستاره را در اختیار هر فرد قرار می دهد، گفت: این کپسول ها در حوزه گردشگری و بوم گردی بدون محدودیت در هر مکانی قابل استفاده است.

وی با اشاره به تجاری سازی این ایده، گفت: این کپسول ها بدون احتیاج به شبکه آب و گاز و برق، انرژی را به وسیله پنل خورشیدی و بادی تامین می نماید.

نعمتی ادامه داد: در حال حاضر طرح کپسول در حال فراوری است و چند ماه آینده نیز در بازار آماده سفارش می گردد، قیمت کپسول ها براساس آپشن ها و احتیاج مشتری متغیری است به طوریکه کوچک ترین واحد از یک و نیم میلیارد تومان شروع می گردد.

علیرضا آقا قلی پور از مرکز رشد دانشگاه تهران مرکز دانشجوی رشته مهندسی پزشکی، با اشاره به ارائه ایده قفل آویز مجهز به دوربین مدار بسته، اظهار کرد: این دوربین دارای قابلیت دید در شب، میکروفون، وایرلس شارژ و ذخیره فیلم ها از راه دور در دیتا بیس و غیره است.

وی ادامه داد: بعلاوه با اتصال به وسیله وای فای می توان به دوربین وصل شد و شرایط را آنالیز کرد، جنس قفل از فولاد ضد زنگ مناسب هر آب و هوایی است.

وی یادآور شد: قفل آویز مجهز به دوربین مدار بسته فعلا در حد ایده مطرح شده و به زودی با جذب سرمایه گذار اقدامات لازم برای فراوری اولیه آن ارائه خواهد شد.

امیر زیبایی از مرکز رشد دانشگاه تهران مرکز دانشجوی کامیپوتر، با اشاره به ایده نرم افزار تقویج، اظهار کرد: این ایده بهبود یافته گوگل کلندر خارجی هاست.

وی ادامه داد: با افزودن قابلیت های تازه این ایده را بومی سازی کردیم، در این نرم افزار هوش مصنوعی می تواند برنامه ها و کارهای ما را برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه ایده تقویچ یک ایده ای جمع و جور است، گفت: در این نرم افزار از اسکل های خواب، مالی، نمودارها و غیره استفاده نموده ایم.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس2023) همزمان با اولین نمایشگاه رینوفست و هم چنین رویداد جایزه ملی فناوری ایران از 14 تا 17 آذر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار گردید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2367

به "حضور فناوران دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس 2023" امتیاز دهید

1 کاربر به "حضور فناوران دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس 2023" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور فناوران دانشگاه تهران مرکز در رینوتکس 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید