خبرنگاران بازرسی از 204 مرکز عرضه مواد مصرفی لرستان انجام شد

به گزارش تعطیلات رو، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل استاندارد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 204 مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد مصرفی سطح این استان انجام شده است.

خبرنگاران بازرسی از 204 مرکز عرضه مواد مصرفی لرستان انجام شد

مرضیه قنبریان روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 578 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و تأسیسات گاز پرکنی استان انجام شد.

وی افزود: در این مدت 699 مورد نمونه برداری از فرآورده های تولیدی استان انجام شد و برای آزمون به آزمایشگاه های اداره کل و آزمایشگاه های همکار ارسال شد.

مدیرکل استاندارد لرستان بیان نمود: علاوه بر نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری در مراکز تولیدی، در راستای کنترل فرآورده های توزیع شده در سطح عرضه و سالم سازی بازار مصرف، از ابتدای سال جاری هزار و 204 مورد بازرسی از مراکز عرضه سطح استان توسط کارشناسان اداره کل انجام شد.

قنبریان ادامه داد: کارشناسان استاندارد با حضور در واحدهای تولیدی اقدام به نمونه برداری تصادفی کالاهای تولید شده می کنند، کالاهای نمونه برداری شده مطابق با روش اجرایی مربوطه مورد بررسی و یا آزمون قرار می گیرند.

وی افزود: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در این بازرسی ها مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: هدف از بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی نظارت بر عملکرد آنها انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می شود سبب ایجاد اعتماد مردم به خرید کالاهای داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور می شود که به تبع آن افزایش بهره وری و رونق تولید را در پی خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1486

به "خبرنگاران بازرسی از 204 مرکز عرضه مواد مصرفی لرستان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازرسی از 204 مرکز عرضه مواد مصرفی لرستان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید