خبرنگاران برطرف تصرف یکهزار و 314 هکتار اراضی جنگلی در آستانه اشرفیه

به گزارش تعطیلات رو، رشت-خبرنگاران-رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه از برطرف تصرف یکهزار و 314 هکتار از اراضی جنگلی منطقه صفرابسته بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران برطرف تصرف یکهزار و 314 هکتار اراضی جنگلی در آستانه اشرفیه

حسین آبکار روز یکشنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران ، ارزش این میزان اراضی جنگلی را 10 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد : این اراضی ملی توسط شخصی متخلف از طریق سیم های خاردار و پایه های چوبی تصرف و کلبه ای نیز توسط وی در آن احداث شده بود.

وی افزود : پس از شناسایی این اراضی تصرف شده ، پرونده مورد رسیگی نهاده شد و با دستور مقامات قضایی بندرکیاشهر و با همکاری ماموران نیروی انتظامی این اراضی ملی برطرف تصرف شد.

به گفته آبکار ، فرد متخلفی که بصورت غیر قانونی اراضی جنگلی صفرابسته را تصرف نموده بود با تشکیل پرونده به مقامهای قضایی معرفی گشت.

وی در ادامه حراست از منابع جنگلی و ملی را از وظایف اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان و خاطر نشان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره برخورد قانونی با متصرفان اراضی ملی و جنگلی را با جدیت ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به تداوم گشت های روزانه ماموران این اداره برای حفاظت از منابع جنگلی و ملی افزود: از همه مردم نیز انتظار می رود تا در صورت مشاهده تصرف غیر قانونی اراضی ملی و جنگلی توسط افراد سود جود ، با تلفن 1504 (امداد جنگلی و مرتع) تماس و موارد را به ماموران اداره منابع طبیعی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفین صورت گیرد.

آبکار با تاکید بر نقش مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی یادآور شد: سال جاری احیاء 3 هکتار از اراضی ملی و جنگلی در این شهرستان در برنامه فعالیت های این اداره نهاده شده است ، ضمن آنکه 40 هکتار اراضی ملی این شهرستان نیز جهت اجرای طرح زراعت چوب در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد.

شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود 40 هزار هکتار دارای 11 هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، 980 هکتار استخر مشجر و 600 هکتار اراضی موات است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان نهاده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1235

به "خبرنگاران برطرف تصرف یکهزار و 314 هکتار اراضی جنگلی در آستانه اشرفیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برطرف تصرف یکهزار و 314 هکتار اراضی جنگلی در آستانه اشرفیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید