خروج 1500 شهروند روس از قزاقستان

به گزارش تعطیلات رو، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت نیرو های هوافضای این کشور تقریبا یک هزار و 500 شهروند روس را از شهر آلماتی در قزاقستان به روسیه منتقل نموده اند.

خروج 1500 شهروند روس از قزاقستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه تاکید نمود که هواپیما های حمل و نقل هوایی در مجموع یک هزار و 461 شهروند روس را از جمهوری قزاقستان به روسیه منتقل نموده اند.

وزارت مزبور تاکید نمود که یک هزار و 422 شهروند روس 9 ژانویه (19 دی) با پرواز به مسکو و 14 نفر به شهر یکاترینبورگ روسیه انتقال داده شدند. قبلا نیز، گردشگران روسی که تصمیم گرفتند از قزاقستان بازگردند، جابجا شدند.

اعتراض ها در چند شهر قزاقستان از 2 ژانویه (12 دی) شروع شد و اندک اندک به شورش جمعی بدل گشت به طوری که مراکز دولتی در چند شهر هدف غارتگران نهاده شد.

درگیری های خشونت بار منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی شد. قاسم جومارت توقایف رئیس جمهوری قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه درخواست یاری کرد. در نتیجه، نیرو های حافظ صلح به قزاقستان اعزام شدند.

مقام های قزاقستان اعلام کردند که نظم و قانون به همه منطقه ها این کشور بازگشته است و توقایف امروز را روز عزای ملی نامید.

سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در سال 1992 تأسیس شد و در حال حاضر شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان است. سازمان پیمان امنیت جمعی با هدف تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و دنیا، حفاظت جمعی از استقلال و تمامیت ارضی کشور های عضو تأسیس شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2054

به "خروج 1500 شهروند روس از قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج 1500 شهروند روس از قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید