رفیق کی روش مسئول انتقال طارمی به آرسنال

به گزارش تعطیلات رو، طرفداران آرسنال در ایران و آن هایی که لیگ برتر را با حساسیت بیشتری دنبال می نمایند، حتماً با نام ادو آشنا هستند. هافبک چپ پایی که حدفاصل سال های 2001 تا 2005 برای آرسنال بازی می کرد و در 79 بازی لیگ فزونی توانست 7 گل برای توپچی ها به ثمر برساند. ادو عضو تیم ملی برزیل هم بود و 15 بازی نیز در کارنامه او ثبت شده است. ادو بعد از خاتمه بازی در آرسنال به والنسیا در اسپانیا رفت و سپس به برزیل برگشت تا در ترکیب کورینتیانس، همان تیمی که او را به فوتبال اروپا معرفی کرد، به میدان برود. ادو سال 2010 و در 32 سالگی به حضور در زمین فوتبال خاتمه داد و بلافاصله کار خود را به عنوان مدیر ورزشی در باشگاه کورینتیانس شروع کرد.

رفیق کی روش مسئول انتقال طارمی به آرسنال

وجه مشترک ادو با فوتبال ایران، همکاری او با تیم ملی در جام جهانی 2014 بود. جایی که کمپ مجهز کورینتیانس را به کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال معرفی کرد. کی روش همراه با مهدی محمدنبی- دبیر وقت فدراسیون فوتبال- راهی برزیل شد تا از امکانات این کمپ بازدید کند. خیلی زود قرارداد همکاری امضا شد تا تیم ملی در برزیل میهمان کمپ کورینتیانس با مدیریت ادو باشد.

بعد از تجربه پیروز در کورینتیانس، ادو مدتی است که به عنوان مدیر ورزشی آرسنال فعالیت خود را شروع نموده و همکاری با مدیران این باشگاه مشهور انگلیسی را تجربه می نماید. او در این مدت توانسته با خرید بازیکنانی آینده دار، نام خود را به عنوان یک مدیر ورزشی پیروز مطرح کند. حالا هم بحث حضور مهدی طارمی در آرسنال مطرح شده و خیلی ها بر این عقیده اند که ادو به علت جذب ستاره ایرانی پورتو می خواهد عادت خود به جذب بازیکنان جوان را حداقل در این مورد کنار بگذارد.

به جز درخشش در فوتبال اروپا و آمار فوق العاده ای که مهدی طارمی به نام خود ثبت نموده، گفته می گردد ارتباط نزدیک کی روش و ادو هم می تواند این انتقال را به قطعی شدن نزدیک کند. ادو در مصاحبه ای قدیمی درباره ارتباط با کی روش این صحبت ها را به زبان آورده بود: اولین تماس من با کی روش زمانی بود که برای آرسنال بازی می کردم و او مربی منچستریونایتد بود. ما رقیب هم بودیم، اما به یکدیگر احترام می گذاشتیم. یک بار ما در هتل درباره شایعاتی که گفته می شد من آرسنال رو ترک خواهم کرد و به یک تیم در اسپانیا خواهم پیوست، تبادل نظر کردیم. صحبت کوتاهی بود، چون احتمال این بود که منچستریونایتد به من علاقه داشته باشد. کی روش انسان باشخصیت و تمرین دهنده خیلی خوبی است و برای همین ارتباط ما ادامه پیدا کرد. البته رابطه ما بیشتر حرفه ای بود. هر بار همدیگر را می دیدیم خیلی کوتاه با هم تبادل نظر می کردیم و به خاطر رقیب بودن سر به سر هم می گذاشتیم. احترام دو فوتبالیست و مربی حرفه ای همواره بین ما وجود داشت.

گفته می شد ادو یکی از همکاران کی روش در جام جهانی 2014 خواهد بود که هرگز این اتفاق رخ نداد. با این حال ارتباط طرفین همچنان حفظ شده و کارلوس کی روش هم همواره نشان داده در حمایت از بازیکنان تیم ملی سنگ تمام می گذارد و هر جا که احتیاج باشد، از آن ها به نیکی یاد می نماید. شاید این بار هم مسئولان آرسنال برای قطعی کردن انتقال طارمی، سراغی از او گرفته باشند. بخصوص که دوست صمیمی کی روش، مدیر ورزشی آرسنال است و همه کاره این انتقال مجذوب کننده، بزرگ و رؤیایی.

ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2216

به "رفیق کی روش مسئول انتقال طارمی به آرسنال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفیق کی روش مسئول انتقال طارمی به آرسنال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید