رونمایی از تویوتا یاریس کراس 2021؛ شاسی بلندِ کوچک

به گزارش تعطیلات رو، وب سایت فارنت - رضا خردمند: تویوتا قصد داشت در ماه مارس در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 از کراس اوور جدید خود یعنی تویوتا یاریس کراس 2021 رونمایی کند، اما این نمایشگاه به علت شیوع کرونا لغو شد. به همین علت شرکت ها مجبور به تغییر در برنامه ریزی های خود شدند و تصمیم گرفتند محصولات خود را به صورت جداگانه معرفی کنند.

رونمایی از تویوتا یاریس کراس 2021؛ شاسی بلندِ کوچک

تویوتا در گذشته اعلام کرده که شاید رونمایی از خودرو های جدید آن چندین ماه با تاخیر روبرو شود، اما اکنون این برند ژاپنی محبوب کراس اوور جدید خود برپایه کمکس را معرفی کرده است.

طراحی تویوتا کمکس کراس 2021

تویوتا کمکس کراس در رده ای پایین تر از تویوتا C-HR قرار می گیرد. فاصله دو محور چرخ های این کراس اوور کوچک تفاوتی با مدل اصلی خود ندارد، اما طول آن با افزایش 240 میلی متری به 4180 میلی متر رسیده است.

عرض این خودرو 20 میلی متر و ارتفاع آن نیز 90 میلی متر نسبت به کمکس افزایش پیدا کرده، اما همچنان با یک خودروی کوچکتر از تویوتا C-HR روبرو هستیم.

این خودروی ژاپنی نسبت به C-HR طراحی ساده تر و محافظه کارانه تر دارد و در حالت کلی شبیه به تویوتا RAV4 است. خریداران می توانند این کراس اوور را با رینگ های 18 اینچی، رنگ جدید Brass Gold و درب عقب الکتریکی سفارش دهند.

راننده می تواند فضای حمل بار این خودرو را به دو قسمت تقسیم کند، همچنین در این بخش از چندین گیره استفاده شده که می توان خرید های خود را به آن ها وصل کرد.

کراس اوور های کوچک اروپایی معمولا با سیستم چهار چرخ محرک به فروش نمی رسند، اما تویوتا تصمیم گرفته کمکس کراس را در مدلی با این سیستم به فروش برساند.

مشخصات فنی 2021 Toyota Yaris Cross

این مدل به سیستم هیبریدی نیز مجهز شده که یک موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر بنزینی و موتور برقی را در اختیار خریداران قرار می دهد. راندمان حرارتی موتور بنزینی این خودروی ژاپنی برابر با 40 درصد بوده و راننده می تواند قدرت تولیدی را تنها به چرخ های جلو منتقل کند. زمانی که خودرو در شرایط نامناسبی قرار بگیرد، سیستم چهار چرخ محرک می تواند به راننده کمک کند و خودرو را از برف یا شن خارج کند.

مجموع قدرت تولیدی موتور بنزینی و برقی این خودرو به 116 اسب بخار می رسد که چندان زیاد نیست، اما برای یک کراس اوور شهری کوچک قابل قبول به نظر می رسد.

تویوتا ادعا کرده که مدل محور جلوی این خودرو در هر کیلومتر کمتر از 120 گرم دی اکسید کربن تولید می کند و این میزان برای نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک برابر با 135 گرم بر اساس WLTP است.

این شرکت ژاپنی به دنبال تولید سالانه 150 هزار تویوتا کمکس کراس در کارخانه والنسین خود در فرانسه است. در این کارخانه تویویا کمکس اصلی نیز به تولید می رسد. خریداران در ژاپن می توانند از پاییز امسال این خودرو را سفارش دهند، اما خریداران در کشور های اروپایی از تابستان 2021 می توانند تویوتا کمکس کراس را تحویل بگیرند.

منبع: Motor1

منبع: برترین ها
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1150

به "رونمایی از تویوتا یاریس کراس 2021؛ شاسی بلندِ کوچک" امتیاز دهید

1 کاربر به "رونمایی از تویوتا یاریس کراس 2021؛ شاسی بلندِ کوچک" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تویوتا یاریس کراس 2021؛ شاسی بلندِ کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید