ستادهای توسعه فناوری رتبه علمی ایران را بهبود بخشیدند

به گزارش تعطیلات رو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حفظ توسعه متوازن زیست بوم علم و فناوری و نوآوری در حوزه های اولویت دار، ماموریت های شش گانه ای را برای ستادهای توسعه فناوری در نظر گرفته است.

ستادهای توسعه فناوری رتبه علمی ایران را بهبود بخشیدند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد های تشکیل شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجربه ای جدید در حکمرانی و سیاست گذاری محسوب می شوند. این ستادها توانسته اند به دور از آسیب هایی مانند درگیر شدن در بروکراسی دولتی، در عین انجام ماموریت های علمی، چابکی و توان عملیاتی خود را حفظ نمایند.

ستادهای توسعه فناوری تشکیل شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دارای تشکیلات و ساختاری فرا بخشی هستند که به منظور شبکه سازی، هم افزایی، تقسیم کار ملی، حمایت از شرکت های دانش بنیان، حمایت از توسعه فناوری، تجاری سازی فناوری و تقویت زیر ساخت های قانونی و نهادی ایجاد شده اند.

ماموریت های ششگانه

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حفظ توسعه متوازن زیست بوم علم و فناوری و نوآوری در حوزه های اولویت دار، ماموریت های شش گانه ای را برای ستادهای توسعه فناوری در نظر گرفته است.

این ماموریت ها، حوزه های مختلفی را اعم از: توسعه زیر ساخت های پژوهشی، توسعه فناوری، ارتقای فناوری در صنایع موجود، توسعه بازار، تسهیل همکاری های بین المللی و ترویج و فرهنگ سازی را در بر می گیرد.

دستاورد های بین المللی ستاد های توسعه فناوری

فعالیت ستادها در سال های گذشته دستاورد های چشمگیری به همراه داشته است. دستیابی به رتبه 4 در تولیدات علمی و انتشار مقالات در حوزه نانو فناوری، رتبه 13 زیست فناوری و رتبه 14 سلوهای بنیادی و طب بازساختی از جمله این دست یافته ها است.

تولیدات علمی در این حوزه ها در بعد تجاری و بازار نیز انعکاسی معنا دار داشته است. برای نمونه حجم فروش محصولات مبتنی بر فناوری نانو در سال 1396 به 14 هزار میلیارد ریال رسید و صادرات محصولات این حوزه از فناوری از 62 میلیون دلار نیز عبور کرد. همچنین در بازه زمانی مشابه در حوزه سلول های بنیادی بیش از 80 محصول سلولی توسط 105 شرکت فعال این حوزه تجاری سازی شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 813

به "ستادهای توسعه فناوری رتبه علمی ایران را بهبود بخشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستادهای توسعه فناوری رتبه علمی ایران را بهبود بخشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید