سومین گردهمایی فوتبال برای دوستی در برلین

به گزارش تعطیلات رو، سومین گردهمایی فوتبال برای دوست آخر هفته گذشته در برلین برگزار گردید. شرکت گاز پروم روسیه برگزارکننده این نشست بین المللی بود که هدف آن ترویج ارزش های انسانی و یاری به رشد و شکوفایی ورزش در بین جوانان اسم شده است. در این دوره از رقابت ها ورزشکاران جوان بیست و چهار کشور در مستطیل سبز پا به توپ شدند و به رقابت پرداختند.

سومین گردهمایی فوتبال برای دوستی در برلین

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

ویچسلاو کروپینکوف، مدیر شرکت گاز پروم در آلمان، درباره آینده این پروژه چنین گفت: ما محدودیتی برای جذب کشورهای نو نداریم. با توجه به این نکته که روسیه میزبان جام جهانی 2018 است، امیدواریم و دوست داریم که کشورهای که در بازی های جام جهانی شرکت می نمایند در مسابقات ما هم حضور داشته باشند.

فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان، سفیر پروژه فوتبال برای دوست است. او با اشاره به رسوایی های نو در فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، شرایط این ورزش را اسفناک خواند.

او گفت: خبرهای منفی زیادی درباره فوتبال به گوش می رسد و این ورزش دوران سختی را پشت سر می گذارد. امیدوارم به سرعت این شرایط را تغییر دهیم. امیدوارم راه حلی پیدا کنیم و این اتفاقات دیگر تکرار نشود. مطمئن هستم راه حلی پیدا می کنیم، زیرا فوتبال در شرایط اسفناکی است.

جدا از رقابت در زمین چمن، 308 فوتبالیست نوجوان و جوانی که در این رویداد شرکت کردند، شانس گرفتن عکس یادگاری با بازیکنان بوندس لیگا و امضا گرفتن از آنها را هم به دست آوردند.

جولیان دراکسلر، هافبک تهاجمی تیم شالکه 04، در جریان این رویداد گفت: دوران جوانی ام و زمانی را که همسن این ورزشکاران بودم به یاد می آورم. عاشق شرکت کردن در چنین مسابقاتی بودم. آنها در اینجا لذت می برند و من هم با تماشا آنها راضی می شوم.

فینال مسابقات فوتبال خیابانی بین نوجوانان 12 تا 14 سال در مقابل دروازه تاریخی براندنبورگ برگزار گردید. الویرا هرتزوگ، دروازبان زوریخ، درباره تجربه بازی با پسران گفت: فرقی وجود ندارد. برای من بازی با پسران و ادغام در تیم سخت نبود. شاید در تیم های دیگر با مشکل روبرو می شدم، ولی شرایط با این تیم خوب بود. امیدوارم در این تیم بمانم و در مسابقات دیگری هم شرکت کنم.

برای نخستین بار در این گردهمایی جایزه ای هم به فعالترین باشگاه ورزشی در زمینه یاری های اجتماعی به نوجوانان و جوانان اهدا شد. باشگاه بارسلون اسپانیا این جایزه را هم از آن خود کرد تا نشان دهد که نه تنها در فوتبال حرفه ای بلکه در عرصه های دیگر هم می تواند الگو باشد.

منبع: یورونیوز
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1798

به "سومین گردهمایی فوتبال برای دوستی در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین گردهمایی فوتبال برای دوستی در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید