ساداتیان: انگیزه انگلیس از این اقدام نزدیکی به آمریکا است ، جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا سرمایه گذاری در این اتحادیه را دچار مشکل می نماید

به گزارش تعطیلات رو، کاردار سابق ایران در لندن گفت: با این اقدام عملا بریتانیا بیش از سایر کشور های اروپایی به آمریکا نزدیک خواهد شد و جانسون امیدوار است مسائل ناشی از این جدایی توسط ایالات متحده جبران گردد.

ساداتیان: انگیزه انگلیس از این اقدام نزدیکی به آمریکا است ، جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا سرمایه گذاری در این اتحادیه را دچار مشکل می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با ارزان تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

سیدجلال ساداتیان، کاردار سابق ایران در لندن در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: این اتفاق یک فرآیند سه و نیم ساله را طی کرد. از رفراندومی که بریتانیا به عدم پذیرش مهاجران جنگی سوریه و سهمیه مشخص شده برای این کشور توسط اتحادیه اروپا انجام داد تا تغییر کامرون و ترزا می و نهایتا بوریس جانسون توانست راس مثبت برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ابتدا از مجلس انگلیس و سپس مجلس اروپا بگیرد و بالاخره این اقدام عملیاتی شد.

وی در مورد تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا همان برگزیت گفت: با این اقدام عملا بریتانیا بیش از سایر کشور های اروپایی به آمریکا نزدیک خواهد شد و جانسون امیدوار است مسائل ناشی از این جدایی توسط ایالات متحده جبران گردد.

ساداتیان تبعات دیگر این جدایی را مسائل داخلی بریتانیا دانست و یادآور شد: مسائل داخلی که از مدت ها قبل آغاز شده بود و آن جدایی اسکاتلند و ایرلند شمالی از بریتانیا و تصمیم آن ها برای باقی ماندن در اتحادیه اروپاست به نظر می رسد اگر مانعی ایجاد نگردد اسکاتلند و ایرلند از پیوند با بریتانیا خارج شوند و عضو اتحادیه اروپا باقی بمانند.

کاردار سابق ایران در لندن توضیح داد: از ابتدا که موضوع برگزیت مطرح شد این دو کشور زمزمه علاقه مندی برای ماندن در اتحادیه اروپا را همیشه مطرح می کردند.

وی مسئله دیگری که انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا با آن روبه رو است را گذار از شرایط فعلی ارزیابی کرد و اضافه نمود: در شرایط فعلی یک سال زمان گذار برای سپری شدن تبعات ناشی از این اتفاق در نظر گرفته شده است و شهروندان دو طرف (انگلیس و اتحادیه اروپا) که شغلی در هر کدام از این مناطق دارند باید مشخص تکلیف شوند همچنین گذر مرزی که بین بریتانیا و اتحادیه اروپاست و مسائل مشترکی از جمله تبادل کالا، خدمات، بیمه و... نیز باید بین دو طرف مشخص تکلیف گردد.

ساداتیان ادامه داد: گذشته از همه این مسائل مرکزیت پولی اتحادیه اروپا در لندن در نظر گرفته شده بود و جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا سرمایه گذاری ها در این اتحادیه را نیز دچار مشکل خواهد نمود و اساسا در ابعاد مختلف تجاری، مالی، مسائل کنسولی مسائل پیچیده ای در راه خواهد بود و اتحادیه اروپا و انگلیس در 11 ماه پیش رو فرصت دارند تا مسائل پیش آمده را حل نمایند.

کاردار سابق ایران در لندن ادامه داد: در بعد سیاسی و امنیتی نیز این کار تبعات زیادی خواهد داشت. گرچه در دو سال اخیر آمریکا کوشش کرد ملی گرا های اروپا را تقویت کند مثلا در آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هلند این رخ داد، اما هنوز هم ملی گرا ها وجه غالب را ندارند، اما شرایط از گذشته بهتر شده است.

وی انگیزه انگلیس در کوبیدن بر طبل استقلال از اتحادیه اروپا را دمیدن بر غرور ملی دانست و اعلام کرد: در حقیقت انگلیس با این کار خواست عنوان کند که ما از زیر بار اتحادیه اروپا خلاص شدیم و این اتحادیه حق تحمیل نظرات خود را بر ما ندارد.

ساداتیان درپایان خاطر نشان کرد: البته این واگرایی ها را باید از قرن شانزدهم دنبال کرد. زمانی که روابط بین کشور دولت ها در جهت توسعه نفوذ خود در دنیا به شیوه های استعماری گرایش پیدا کرد و بعد از جنگ دنیای دوم و فروپاشی شوروی آمریکا فکر کرد تنها ابرقدرت دنیا است، اما الان واقعیت دنیای امروز حرکت به سمت چند قطبی است و دنیا امروز قطب هایی، چون روسیه، چین و اتحادیه اروپا را پیش چشم خواهد داشت که هر کدام می توانند قطب های قدرتمندی در عرصه بین المللی به حساب آیند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 757

به "ساداتیان: انگیزه انگلیس از این اقدام نزدیکی به آمریکا است ، جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا سرمایه گذاری در این اتحادیه را دچار مشکل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساداتیان: انگیزه انگلیس از این اقدام نزدیکی به آمریکا است ، جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا سرمایه گذاری در این اتحادیه را دچار مشکل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید