سونی نمی تواند جوابگوی تقاضای سنسور دوربین های موبایلی باشد!

به گزارش تعطیلات رو، در دو سال اخیر گوشی های هوشمند به سمت سه دوربینه و حتی چهار دوربینه شدن رفته اند تا برای هر موقعیتی، یک دوربین وجود داشته باشد. این ترند به این معنی است که سنسورهای دوربین موبایل ها باید در حجم چند برابری نسبت به گذشته فراوری شوند. این موضوع برای سونی که پادشاه فراوریکنندگان سنسورهای دوربین است، خبر خیلی خوبی نیست و این شرکت رسما اعلام نموده که نمی تواند جوابگوی این حجم از تقاضا برای سنسور دوربین باشد.

سونی نمی تواند جوابگوی تقاضای سنسور دوربین های موبایلی باشد!

به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، سونی می گوید کارخانه جات فراوری سنسور این شرکت برای دومین سال متوالی با سرعت بالایی حتی در تعطیلات مختلف در حال کار هستند. البته اینطور هم نیست که سونی فکری به حال گسترده تر کردن کارخانه های خود در این زمینه نباشد. آنطور که گفته شده، این شرکت ژاپنی می خواهد برای جوابگویی به این حجم از تقاضا، هزینه هایش دو برابر شده و به 2.6 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت همچنین در حال ساخت یک کارخانه جدید است که گفته شده از آوریل 2021 به بهره برداری می رسد.

با تمام این تفاسیر، هنوز Terushi Shimizu، مدیر بخش نیمه هادی سونی، در این زمینه گفته است که: اگر با شرایط موجود بخواهیم قضاوت کنیم، حتی بعد از افزایش سرمایه ؛ذاری در این بخش و گسترده تر کردن کارخانه ها، باز هم ممکن است نتوانیم جوابگوی احتیاج مشتریان باشیم و مجبور به عذرخواهی از آن ها شویم.

سونی تنها شرکتی نیست که در حال افزایش حجم فراوریات خود در این زمینه است. یک رقیب این شرکت، سامسونگ است که گفته شده آن ها هم در حال افزایش ظرفیت فراوری سنسورهای موبایلی خود هستند. در هر صورت، سونی پیش از این گفته که میخواهد 60 درصد این بازار را در خاتمه دوره اقتصادی ماه مارس سال 2026 ازآن خود کند.

در هر صورت، به نظر می رسد تقاضا برای گوشی های هوشمند در سال های اخیر تغییر چندانی نداشته اما اینکه گوشی ها به سمت دوربین های سه گانه و چهارتایی حرکت می نمایند، یعنی حتی در صورت کاهش فروش گوشی در جهان، کسب و کار فراوری سنسور سونی و سامسونگ همچنان سکه خواهد بود. شما در این زمینه چه فکر می کنید؟

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 760

به "سونی نمی تواند جوابگوی تقاضای سنسور دوربین های موبایلی باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی نمی تواند جوابگوی تقاضای سنسور دوربین های موبایلی باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید