شوک عظیم به بانک های امارات پس از رسوایی کلاهبرداری تاجر هندی

به گزارش تعطیلات رو، پس از کلاهبرداری مالک هندی شرکت عظیم مراقبت های بهداشتی در امارات و فریب بانک های آن، شوک عظیمی به بانک های این کشور وارد شده است.

شوک عظیم به بانک های امارات پس از رسوایی کلاهبرداری تاجر هندی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد بانک های امارات چند هفته پس از بزرگترین کلاهبرداری تاریخ آنها توسط یک تاجر هندی دچار شوک جدیدی شدند.

خبرگزاری رویترز سندی را منتشر کرد که بر اساس آن شرکت فینیکس کومودیتیز بی.فی.تی که مخصوص تجارت در زمینه کشاورزی بوده و دفاتری در دبی و سنگاپور دارد بعد از خسارت 400 میلیون دلاری در معرض انحلال قرار گرفته است.

این شرکت حدود 1.6 میلیارد دلار تسهیلات بانکی از بانک های امارات و سایر بانک ها دارد که این امر سبب بروز نگرانی ها درباره امکان ایجاد یک بحران جدید برای بانک های اماراتی در قبال بدهی شرکت های مشکل دار شده است.

در پی رسوایی مربوط به کلاهبرداری شرکت مراقبت های بهداشتی امارات(NMC Health) و فرار پی آر شتی (PR SHetty) بنیانگذار هندی آن که با 6.6 میلیارد دلار و فریب حدود 80 شرکت محلی، منطقه ای و بین المللی به کشورش گریخت، دولت ابوظبی ضربه مالی مهلکی را متحمل شده است.

روزهای اخیر بانک ها و شرکت های حاضر در بازار بورس امارات یکی پس از دیگری ارتباط خود با بحران شرکتNMC HEALTH و هر یک از شرکت های وابسته آن را افشا کردند. بیشترین سهم بدهی ها مربوط به بانک تجارت ابوظبی بود که در بیانیه ارسالی به بورس ابوظبی فاش کرد که حدود 4.2 ملیارد درهم (1.14 میلیارد دلار) یعنی معادل 17 درصد از کل بدهی های اعلام شده شرکت مراقبت های بهداشتی این کشور متعلق به این بانک بوده است. این در حالی است که پیش بینی می گردد اپیدمی کرونا- که مفاصل فعالیت های مالی مختلف را فلج کرده- ایجاد فهرست بی پایانی از شرکت های مشکل دار را در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1069

به "شوک عظیم به بانک های امارات پس از رسوایی کلاهبرداری تاجر هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک عظیم به بانک های امارات پس از رسوایی کلاهبرداری تاجر هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید