عذرخواهی پادشاه هلند از اندونزی

به گزارش تعطیلات رو، پادشاه هلند امروز (سه شنبه) از کشور اندونزی به خاطر آنچه که او خشونت افراطی هلندی ها به هنگام سلطه استعماری بر آنجا در چند دهه پیش خواند، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی پادشاه هلند از اندونزی

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین بار است که پادشاه هلند از اندونزی به خاطر سوابق خشونت بار اقدامات کشورش در دوران استعمار اندونزی عذرخواهی می نماید.

در این عذرخواهی به خشونت های ارتکابی از جانب قوای هلندی در بازه زمانی مربوط به اعلام استقلال اندونزی در 1945 تا 1949 زمانی که خاتمه هلند، اندونزی را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت، اشاره شده است.

پادشاه ویلم-آلکساندر در جریان سفرش به اندونزی و در محل کاخ ریاست جمهوری بوگور گفت: من تمایل دارم که تأسف و عذرخواهی خودم را از بابت خشونت های افراطی هلندی ها در آن سال ها ابراز کنم. او در یک سخنرانی تأکید کرد: من در حالی این عذرخواهی را مطرح می کنم که کاملا به رنج و دردی که خانواده های اندونز حتی تا به امروز احساس نموده اند، واقف هستم.

قبلا هم دولت هلند از اندونزی عذرخواهی نموده و میزانی از غرامت را به بازماندگان خشونت های مربوط به این کشور در زمان دوران حکومت استعماری پرداخت نموده بود.

پادشاه هلند به همراه همسرش ملکه ماکسیما در یک سفر چهار روزه به اندونزی رفته اند و در این سفر قرار است از یکسری مکان های باستانی و گردشگری این کشور دیدن نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 867

به "عذرخواهی پادشاه هلند از اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی پادشاه هلند از اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید