عسل خام برای درمان آلرژی

به گزارش تعطیلات رو، در این مقاله در مورد اهمیت استفاده از عسل خام جهت درمان آلرژی و چگونگی انجام این کار با شما صحبت خواهیم کرد.

عسل خام برای درمان آلرژی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

در این مقاله در مورد اهمیت استفاده از عسل خام جهت درمان آلرژی و چگونگی انجام این کار با شما صحبت خواهیم کرد.

عسل خام سالیان سال است که جهت درمان بیماریهای مختلفی مورد استفاده قرار می گرفته است. عسل به اسم یک جزء سازنده، دارای مؤثرترین خواص گشاده دستی طبیعت است. عسل سرشار از چندین ماده معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدانهایی است که به دور نگاه داشتن رادیکالهای آزاد از بدن یاری می نمایند. علاوه بر آن، این داروی گیاهی به طور فزاینده ای در مراقبت از پوست به دلیل خواص درمانی آن مورد استفاده قرار می گیرد، بعلاوه به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن به صورت خوراکی مصرف می شود. بالاتر از همه، ثابت شده است که عسل خام یکی از برترین گزینه ها جهت درمان آلرژی به شمار میرود.

فوائد عسل خام

عسل دارای فوائد مختلفی در سلامت است. در این بخش لیستی از این خواص را معرفی می کنیم.

عسل خام مقدار کلسیم و هموگلوبین را در بدن افزایش می دهد.

این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت ساخته و در نتیجه از آغاز سرفه، آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند.

عسل به بهبود سلامت دستگاه گوارش یاری می کند.

عسل خام بعلاوه به اسم یک ملین خفیف عمل می کند.

عسل خام و آلرژی

آلرژی به اسم واکنشی از سیستم ایمنی بدن ما به برخی ذرات خارجی وارد شده به بدن که به اسم مواد مضر در نظر گرفته می شوند، روی می دهد. در واکنش به آن ذرات خارجی، سیستم ایمنی مواد خاصی را فراوری نموده که به هنگام روبرو شدن با ذرات خارجی به طور منفی واکنش نشان داده و منجر به بروز واکنشهای آلرژیک می شود. بدین طریق، بجای یاری به بدن، منجر به فراوری این آلرژنها شده که به طور منفی با بدن واکنش نشان می دهند. این واکنش معمولاً به این دلیل افراطی و مبالغه آمیز می شود که تنها سیستم ایمنی برخی افراد آن را خطرناک دانسته و منجر به این اثر می شود. به همین خاطر است که تنها برخی افراد دچار انواع خاصی آلرژی شده در حالی که دیگران این واکنشها را از خود نشان نمی دهند.

آلرژیها می توانند انواع مختلف و شدت و درجات مختلفی داشته باشند. پس چگونه و به چه دلیل گفته می شود که عسل خام به این امر یاری می کند؟ دلایل مفید بودن عسل خام به اسم یکی از طبیعی ترین درمانها برای آلرژی را به صورت لیست در آورده و در ذیل نشان داده ایم، با این حال پیش از پرداختن به آن، اهمیت دارد که بدانید تنها عسل خام است که بیشترین تأثیر را دارد و نه انواع فرآوری و پالوده شده آن. به این دلیل که تنها عسل خام دارای خواص عمل کردن برعلیه آلرژی و تسکین از آن است.

ایجاد ایمنی

گروهی بر این باورند که محتویات عسل خام دارای خواص شفا بخشی در مورد آلرژیها است. بیشتر آلرژیها بوسیله گرده، کپکها، و گرد و غبار موجود در هوا ایجاد می شوند. از آنجا که عسل دارای تمام این مواد اولیه است، به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی تر یاری نموده به طوری که بدن نسبت به اثرات منفی که تصور می کند این مواد منجر به آن می شوند، ایمن می شود. در نتیجه در برابر این محصولات ایمنی ایجاد می شود. بنابراین هنگامی که واکنش اولیه تغییر می یابد، آلرژی متوقف می شود. اما برای عمل کردن آن، بایستی حتماً عسل خام باشد و ترجیحاً آن نوع که نزدیکتر به خانه تان وجود دارد، به این دلیل که اطمینان حاصل می شود که دارای واکسنی است که در برابر خواصی که ایجاد آلرژی می نمایند عمل می کند.

بازسازی سلول

دلیل دیگر مؤثر بودن عسل خام در درمان آلرژیها، خواص کلی دارویی، ضد حساسیتی و ضد التهابی آن است. در مجموع، عسل خام به قوی تر شدن بدن و اصلاح عملکرهای مختلف هضم و سلامت دستگاه گوارش یاری می کند. با این وجود عامل مهم دیگری هم وجود دارد که به آلرژیها یاری می کند و آن خواص احیا نمایندگی آن است. هنگامی که یک واکنش آلرژیک رخ می دهد، سلولهای بدن مورد حمله واقع شده و این امر فرد را بیش از پیش ضعیف می سازد. عسل به احیاء آن سلولهای از دست رفته یاری نموده و در نتیجه به ایجاد حالت دفاعی در برابر حملات آینده یاری می کند.

این دقیقاً دلیل و چگونگی یاری و استفاده از عسل در درمان آلرژیها می باشد. بنابراین اکنون که اطلاع یافتید عسل خام چه کارهایی می تواند برای آن آلرژیها انجام دهد، به سرعت کمی از آن را یافته و امتحان کنید!

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های متخصص در این امر در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1899

به "عسل خام برای درمان آلرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسل خام برای درمان آلرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید