فرانسه: از آتش بس با ترکیه استقبال می کنیم

به گزارش تعطیلات رو، ایرنا نوشت: رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه، امروز (آدینه) با توصیف دوره نقاهت در خصوص روابط کنونی ترکیه و فرانسه، ضمن استقبال از آتش بس لفظی میان دو کشور، خواهان اقدامات معین اردوغان درمورد بعضی اختلافات شد.

فرانسه: از آتش بس با ترکیه استقبال می کنیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت و گو با تلویزیون بی. اف. ام. ضمن استقبال از آتش بس لفظی میان ترکیه و فرانسه، آن را ناکافی دانست و گفت: روابط دوکشور در مرحله نقاهت قرار گرفته است.

لودریان اضافه کرد: آتش بس لفظی به معنای اقدام نیست و ما انتظار داریم ترکیه در خصوص موضوعات حساس از جمله در لیبی، سوریه، مدیترانه شرقی و مساله قبرس اقدامات عملی انجام دهد. باید دید آیا اردوغان بیشتر از حرف در مقام عمل هم تغییر نموده است یا خیر.

چندی پیش، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به فرانسه سفر کرد و در ملاقات با همتای فرانسوی خود پیرامون روابط دوجانبه، روابط ترکیه و اتحادیه اروپا و بعلاوه مسائل منطقه ای و بین المللی به بحث و گفتگو پرداخت؛ اقدامی که نشریه فرانسوی لوفیگارو آن را کوشش برای عادی سازی روابط دو کشور توصیف کرد.

این نشریه فرانسوی بعلاوه توضیح داد: در اکتبر گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، سلامت روان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را زیر سوال برده و وی را به رهبری کارزار نفرت علیه اسلام متهم نموده بود.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت و گو با بی. اف. ام. درمورد دیگر کشورها هم اظهارنظر کرد. لودریان در خصوص روسیه تاکید نمود: باید همیشه فشار علیه روسیه را حفظ کرد.

در خصوص چین هم، ژان ایو لودریان با ابراز نگرانی از افزایش زرادخانه هسته ای این کشور، آن را یک نگرانی واقعی توصیف کرد.

وی بعلاوه درمورد آفریقا با اعلام خاتمه عملیات برخان گفت: ما اقدامات خود در ساحل آفریقا را تغییر خواهیم داد اما کماکان در آنجا حضور خواهیم داشت. فرانسه در سال 2014 میلادی چهار هزار و 500 نظامی در منطقه ساحل در چارچوب عملیات برخان برای مقابله با گروه های تروریستی و تندرو فعال در این منطقه اعزام نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1817

به "فرانسه: از آتش بس با ترکیه استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: از آتش بس با ترکیه استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید