فرانسه دسترسی به اسناد جنگ الجزایر را تسهیل می نماید

به گزارش تعطیلات رو، کاخ ریاست جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد که دولت این کشور میخواهد دسترسی به اسناد جنگ الجزایر که علی رغم سپری شدن حدود 60 سال از انتها این جنگ همچنان به صورت محرمانه نگهداری می شوند را تسهیل کند.

فرانسه دسترسی به اسناد جنگ الجزایر را تسهیل می نماید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، کاخ الیزه روز سه شنبه طی بیانیه ای اظهار داشت که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دستور داده است که فرایند خارج کردن اسناد جنگ الجزایر از طبقه بندی محرمانه تسریع گردد.

الجزایر در سال 1962 میلادی پس از سال های نبرد با استعمارگران فرانسوی توانست به 132 سال استعمار سرانجام دهد و به یک کشور مستقل بدل گردد.

اکنون در فاصله 10 روز تا سالروز امضای توافقنامه اویان -که مقدمه استقلال الجزایر از فرانسه بود- ماکرون تصمیم گرفته است تا در راستای آنچه نشان دادن حسن نیت فرانسه خوانده می گردد، دسترسی به اسناد جنگ الجزایر را تسهیل کند.

بر اساس قوانین فرانسه، کلیه اسناد بایگانی شده دولتی در این کشور، از جمله اسناد دفاعی و امنیتی، باید 50 سال پس از ثبت آنها در دسترس عموم قرار گیرد؛ البته اطلاعاتی که افشای آنها می تواند امنیت شهفرایندان فرانسوی را به خطر بیندازد، از این قاعده مستثنی شده اند.

علی رغم این قانون، فرآیندهای اداری برای دسترسی پژوهشگران مستقل و محققان دانشگاهی به اسناد از طبقه بندی خارج شده در فرانسه همچنان سخت، طولانی و پیچیده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1565

به "فرانسه دسترسی به اسناد جنگ الجزایر را تسهیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه دسترسی به اسناد جنگ الجزایر را تسهیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید