فیلیپین زباله های کانادایی را پس فرستاد

به گزارش تعطیلات رو، به دستور رئیس جمهور فیلیپین، زباله هایی که کانادا تحت عنوان مواد قابل بازیافت به فیلیپین فرستاده بود، بازگردانده شد.

فیلیپین زباله های کانادایی را پس فرستاد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از گذشت 6 سال از ارسال 1500 تن زباله به فیلیپین توسط کانادا و منازعه میان دو کشور بر سر این اقدام، مانیل این 69 کانتینر ضایعات را به اتاوا بازگرداند.

به نوشته روزنامه گاردین، ویلما ایسما مدیر بندر آزاد سوبیک در فیلیپین، خبر ارسال 69 کانتینر زباله به ونکوور کانادا به وسیله تایوان را تأیید کرد.

کاترین مک کنا وزیر محیط زیست کانادا در واکنش به این قدام گفت: ما به فیلیپین متعهدیم و به طور نزدیک با آن ها همکاری می کنیم.

او هفته گذشته به فیلیپین پیشنهاد داد تا آخر ماه آینده میلادی یک کشتی برای بازپس گیری زباله ها که به جای مواد قابل بازیافت به این کشور صادر شده بود ارسال می نماید اما سالوادور پانلو سخنگوی دولت این برنامه را رد کرد و گفت خود ما زباله ها را پس می فرستیم و هزینه اش با کانادا است. سپس تهدید کرد اگر کانادا زباله ها را پس نگیرد، آن ها را در آب های این کشور تخلیه می کنیم.

کانادا مدعی است این زباله ها که بین سال های 2013 و 2014 به مانیل منتقل شدند، طی معامله ای با یک شرکت خصوصی صورت گرفته و دولت کانادا مسئولیتی در قبال آن ندارد. با این حال قرار بر این شد که کانادا این زباله ها را پس بگیرد و روال انتقال آن ها در حال طی شدن بود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش تر در این باره گفت: به شدت درگیر یافتن راه چاره است.

روی این کانتینرها برچسب پلاستیک قابل بازیافت خورده بود اما بیشتر محتوای درون آن مواد غیرقابل بازیافت هستند.

تنش میان فیلیپین و کانادا به حدی رسیده است که فیلیپین چند روز پیش گفت دیپلمات های خود را از کانادا فراخوانده است. دوترته نیز پیش تر، کانادا را در این زمینه به حمله نظامی تهدید نموده بود.

امروزه مسئله جهانی زباله به چالشی فزاینده تبدیل شده است. در سال های گذشته کشورهای درحال توسعه پسماند های قابل بازیافت را به منظور عمل آوری و استفاده مجدد خریداری می کردند اما این روند رو به تغییر است.

سال گذشته میلادی، چین برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست، ورود زباله خارجی را ممنوع نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 264

به "فیلیپین زباله های کانادایی را پس فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین زباله های کانادایی را پس فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید