قطر به وسیله عمان تحریم های عربی را دور می زند

به گزارش تعطیلات رو، پس از آنکه چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس از هفته گذشته تمامی روابط خود با قطر را قطع نموده اند، قطر دو راستا کشتیرانی جدید به بنادر عمان ایجاد نموده است.

قطر به وسیله عمان تحریم های عربی را دور می زند

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آنکه چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس از هفته گذشته تمامی روابط خود با قطر را قطع نموده و موجب نگرانی این کشور کوچک وابسته به واردات در خصوص کاهش عرضه مواد غذایی شده اند، قطر دو جهت کشتیرانی جدید به بنادر عمان ایجاد نموده است.

عربستان، امارات و چند کشور دیگر عربی هفته گذشته با متهم کردن قطر به حمایت از ایران و تامین اقتصادی گروه های تروریستی، کلیه روابط دیپلماتیک، مسافرتی و تجاری خود با این کشور را قطع کردند.

قطع ارتباطات حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی موجب قطع جهتهای مهم واردات کالا به قطر و جمعیت 2.7 میلیون نفری این کشور شده است.

هزاران کشتی کانتینری که باید راهی قطر می شدند، همچنان در بندر جبل علی امارات سرگردان هستند. ایران و ترکیه به وسیله هوایی مواد غذایی به این کشور ارسال نموده اند.

عمان نیز یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس است، اما رویکرد دیپلماتیک نسبتا مستقل تری نسبت به 5 کشور دیگر این شورا در قبال ایران دارد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت بنادر قطر، از هر کدام به وسیله این دو جهت کشتیرانی جدید، هر هفته 3 کشتی بین بندر حمد قطر و بنادر عمانی صحار در شمال و سلاله در جنوب تردد خواهند کرد.

دوحه اعلام نموده که قطع ارتباطات تجاری و حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی با این کشور در حال آسیب زدن به ساکنان این کشور است.

44

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 514

به "قطر به وسیله عمان تحریم های عربی را دور می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر به وسیله عمان تحریم های عربی را دور می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید