مدیرعامل منطقه آزاد اروند معارفه شد

به گزارش تعطیلات رو، حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد در این مراسم اظهار کرد: منطقه ها آزاد و تجاری در ادبیات مالی ایران و دنیا جایگاه ویژه ای دارد. برای رسیدن به جایگاه اصلی و کاربردی منطقه ها آزاد و با توجه به سیاست های بالادستی اقتصاد مقاومتی دو راهبرد اساسی را دنبال می کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند معارفه شد

وی با اشاره به راهبرد مردمی کردن منطقه ها آزاد، ادامه داد: از یک سو با ارائه مشوق های ویژه در جذب و حفظ سرمایه گذار داخلی و خارجی کوشش می کنیم زمینه توسعه فراهم گردد و از سوی دیگر برای تأثیرگذاری مثبت در زندگی مردم منطقه، خدمت رسانی مضاعف خواهیم کرد. منطقه ها آزاد را تیم ملی اقتصاد می دانیم و برای جهانی سازی اقتصاد کشور باید اطلاع رسانی برای معرفی ظرفیت های منحصر ایران به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه نمود: در منطقه ها آزاد سرمایه گذار خارجی کم است و این نقطه ضعف برای توسعه مالی ارزیابی می گردد، نظر ما این است که در کشور نیروی کار مقرون به صرفه و پایین بودن قیمت سوخت و حامل های انرژی می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاری خارجی گردد.

وی با تاکید بر این که تکمیل زیرساخت های نرم و سخت افزاری منطقه ها آزاد، بین المللی سازی این منطقه ها لازمه نقش آفرینی آن ها در دیپلماسی مالی جمهوری اسلامی است، اضافه نمود: بهره وری حداکثری منطقه ها آزاد در راستای توسعه مالی پایدار از تاکید های رییس جمهور است و باید در این مسیر برنامه ریزی برای مردمی و جهانی کردن این منطقه ها انجام گردد.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد بیان نمود: به منظور مردمی کردن منطقه ها آزاد باید در سه محور شامل فعالان مالی، ساکنان این منطقه ها و تمام مردم ایران اهداف خود را پیش ببریم چرا که معتقدیم این سه گروه بهره برداران اصلی این منطقه ها هستند.

به گزارش تسنیم، زارعی جایگزین محمدرضا اسکندری می گردد که مهرماه سال گذشته با حکم دبیر وقت شورای عالی منطقه ها آزاد به سمت مدیرعاملی منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2283

به "مدیرعامل منطقه آزاد اروند معارفه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل منطقه آزاد اروند معارفه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید