مرمت، حفاظت و سامان دهی محوطه تاریخی سیروان ایلام انتها یافت

به گزارش تعطیلات رو، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از سرانجام عملیات مرمت، حفاظت و سامان دهی محوطه تاریخی سیروان واقع در شهرستان سیروان اطلاع داد.

مرمت، حفاظت و سامان دهی محوطه تاریخی سیروان ایلام انتها یافت

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز دوشنبه 12 آذر 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور حفاظت بناهای محوطه تاریخی سیروان و تکمیل اطلاعات پایه باستان شناسی با تشکیل یک تیم باستان شناس انجام شد.

او اضافه کرد: این عملیات با 1/5 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ملی سال 1397 آغاز شده و در شش ماهه نخست امسال به سرانجام رسید.

شنبه زاده با اشاره به اقدامات اجرا شده توضیح داد: از مهم ترین اقدامات انجام شده در امسال می توان به گابیون بندی مسیل های منتهی به محوطه تاریخی، برآورد محوطه تاریخی، نصب تابلوی معرفی و سامان دهی بنای تاریخی گمه کو از مجموعه بناهای بافت تاریخی مجموعه اشاره نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، اضافه کرد: محوطه تاریخی سیروان در 60 کیلومتری مرکز استان و 15 کیلومتری شهر لومار قرار گرفته است که مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی است و در سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 581

به "مرمت، حفاظت و سامان دهی محوطه تاریخی سیروان ایلام انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت، حفاظت و سامان دهی محوطه تاریخی سیروان ایلام انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید