مشارکت مردمی مانعی برای از هم پاشیدگی پیوند اجتماعی است

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران/کردستان مدیر اشتغال و تجاری سازی جهاددانشگاهی کردستان گفت: مشارکت مردمی در تعاون به منزلە یک نهاد اجتماعی می تواند مانع از هم پاشیدگی پیوندهای اجتماعی میان انسان ها گردد.

مشارکت مردمی مانعی برای از هم پاشیدگی پیوند اجتماعی است

رضا باقری نژاد در وبینار کرسی تعاون و کارآفرینی که با همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی کردستان برگزار گردید اظهار کرد: منابع اصلاح منابع انسانی با سرمایە انسانی همان ارزش افزودەای است کە نیروی انسانی بە آن سازمان اضافە می نماید و این تفاوت بین منابع انسانی با سرمایە انسانی است.

وی عنوان نمود: اگر بخواهیم تاریخچە تعاون و همکاری را بازگو کنیم شاید بتوان گفت کە چندین سال است که در کشور، تعاون و شرکت تعاونی شکل گرفتە اما در فرهنگ چندین سالە ایرانیان، ما شاهد مشارکت و تشکیل تعاونی ها نە بە شکل کنونی اما گاها بلند مدت و در زمینە کشاورزی و حفاری و مراسمات بودیم کە ناشی از یک فرهنگ تعاونی در بین ایرانیان بود.

باقری نژاد ادامه داد: مشارکت و همکاری چە بە لحاظ منابع مالی و چه به لحاظ نیروی انسانی سال های سال است که در فرهنگ ایرانیان وجود داشته است؛ اما متاسفانە هرسالە شاهد کاهش فرهنگ کار و مشارکت در بین مردم هستیم.

وی توضیح داد: مشارکت مردمی در تعاون به منزلە یک نهاد اجتماعی می تواند مانع از هم پاشیدگی پیوندهای اجتماعی انسان ها گردد.

باقری نژاد در انتها سخنان خود یادآور شد: تعاون سبب توزیع عادلانە ثروت خواهد شد و در شرایط کنونی کشور احتیاج ما بە پیشرفت به وسیله توسعە تعاونی از منظر مالی بسیار مشهود است و این مسئلە می تواند راه چاره مهم و اساسی برای فرهنگ کار دستە جمعی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1611

به "مشارکت مردمی مانعی برای از هم پاشیدگی پیوند اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت مردمی مانعی برای از هم پاشیدگی پیوند اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید