مطالعات ساخت خط لوله گاز صادراتی ایران به عمان شروع شد

به گزارش تعطیلات رو، مطالعات اولیه ساخت خط لوله انتقال گاز صادراتی کشور به عمان شروع شده است؛ ساخت این خط لوله همزمان با اجرای خط لوله انتقال گاز به منطقه جاسک انجام می گردد.

مطالعات ساخت خط لوله گاز صادراتی ایران به عمان شروع شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، انجام مطالعه صادرات گاز ایران به عمان در دو بخش خشکی و دریایی تعریف شده است؛ مطالعه بخش دریایی صادرات گاز ایران به عمان به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC) سپرده شد و قرارداد آن میان مدیران عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و سیف بن حمد السلمانی، مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی پروژه ها در وزارت نفت و گاز عمان امضا شد.

مطالعه بخش خشکی صادرات گاز ایران به عمان نیز به شرکت مهندسین مشاور پارس داده شد و قرارداد آن میان مدیران عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت مهندسین مشاور پارس امضا شد.

حمیدرضا عراقی از شروع مطالعات اولیه ساخت خط لوله انتقال گاز صادراتی کشور به عمان خبر داده و گفته است: ساخت این خط لوله همزمان با اجرای خط لوله انتقال گاز به منطقه جاسک انجام می گردد.

علی رضا کاملی؛ مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران هم درباره مدت زمان انجام مطالعه این پروژه در دو بخش دریایی و خشکی نیز گفت: کار مطالعه بخش خشکی این پروژه از رودان به کوه مبارک و به طول تقریبی 200 کیلومتر ظرف مدت 6 ماه و کار مطالعه بخش دریایی این پروژه از کوه مبارک به بندر صحار به طول 200 کیلومتر ظرف پنج ماه باید به اتمام برسد.

براساس توافق سال 2013 میان دو کشور، قرار است برای 15 سال روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز طبیعی ایران با یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر گردد که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو طرف می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 510

به "مطالعات ساخت خط لوله گاز صادراتی ایران به عمان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات ساخت خط لوله گاز صادراتی ایران به عمان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید