نماینده روسیه: مداخلات خارجی امنیت ونزوئلا را تهدید می نماید

به گزارش تعطیلات رو، تهران- خبرنگاران- نماینده روسیه در سازمان ملل با تاکید براینکه مسائل داخلی ونزوئلا هیچ تهدیدی متوجه امنیت بین المللی نمی کند، مداخلات خارجی را عامل تهدیدی علیه امنیت این کشور دانست.

نماینده روسیه: مداخلات خارجی امنیت ونزوئلا را تهدید می نماید

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به اظهارات مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا درباره ونزوئلا، خواهان توقف مداخلات خارجی در این کشور شد.

نبنزیا گفت: وضعیت داخلی ونزوئلا هیچ تهدید متوجه صلح و امنیت بین المللی نمی نماید، اما بازیگران خارجی صلح و امنیت ونزوئلا را به صورت مستقیم تهدید می نمایند.

وی ضمن اظهار شگفتی از درخواست نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ونزوئلا از سوی آمریکا و حضور پنس در این جلسه، در عین حال این امر را تعجب آور ندانست.

نبرنزیا اضافه کرد: این اقدام جدید نمایشی چندبعدی در کوشش برای تغییر رژیم در ونزوئلا است.

به گزارش خبرنگاران، پنس در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از این سازمان خواست اعتبار نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را لغو کند.

پنس با بیان اینکه بیش از 50 کشور خوان گوایدو سرکرده مخالفان دولت در ونزوئلا را به رسمیت شناخته اند، خواهان شناسایی گوایدو به عنوان رئیس جمهوری این کشور توسط سازمان ملل شد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود رو به نماینده ونزوئلا در سازمان ملل کرد و به صراحت گفت: با احترام، شما نباید اینجا باشید. شما باید به ونزوئلا برگردید و به نیکلاس مادورو بگویید که زمانش به سر آمده و وقت رفتن او است.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه سال گذشته) که گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می نماید.

شبد**9416**9122

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 208

به "نماینده روسیه: مداخلات خارجی امنیت ونزوئلا را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده روسیه: مداخلات خارجی امنیت ونزوئلا را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید