بازاستقرار نظامیان آمریکایی در دنیا برای مقابله با ادعای تهدید چین و روسیه

به گزارش تعطیلات رو، وزیر دفاع آمریکا از تغییرات گسترده در استقرار نظامیان آمریکایی در سراسر دنیا برای مقابله با چالش چین و روسیه اطلاع داد.

بازاستقرار نظامیان آمریکایی در دنیا برای مقابله با ادعای تهدید چین و روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه از آمادگی خود برای شروع باز استقرار نظامیان آمریکایی در سراسر دنیا طی امسال میلادی اطلاع داد، اقدامیکه در راستای تمرکز آمریکا برای مقابله با چالش چین و روسیه است.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع آمریکا گفت که نمی توانم یک جدول زمانی برای تکمیل آنچه که بازنگری گسترده دفاعی ارتش ایالات متحده خوانده است معین کنم.

وی اضافه نمود: اگر بخواهم یک تاریخ برای انتها بازنگری قرار دهم می خواهم بگویم که که در ابتدای سال اقتصادی آینده از هر نظر در شرایط بهتری قرار داریم. پس ما می خواهیم سریعا اقدام کنیم.

سال اقتصادی آمریکا در اول اکتبر هر سال شروع می گردد.

این گزارش اضافه نمود: اسپر این اظهارات را طی سفر خود به میامی که شروعی برای بازنگری در عملیاتهای نظامی آمریکا در آمریکای لاتین است مطرح نموده است؛ بخشی از آنالیز استقرار نظامیان آمریکایی در دنیا که مارک اسپر می گوید امیدوار است این بازاستقرار به وی اجازه دهد نیروهای بیشتری را به آسیا اعزام کند و دیگر نظامیان آمریکایی را از خارج به خانه بازگرداند.

بازگرداندن نظامیان آمریکایی به خانه یکی از وعده های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات سال 2016 بود اما تا کنون به آن عمل نشده است.

بعضی تحلیلگران نظامی می گویند که عقب افتادن باز استقرار نظامیان آمریکایی به دلیل تمرکز آمریکا بر عراق، افغانستان و سوریه و دیگر مناطق باعث پیشرفت نظامی افسارگسیخته چین طی دو دهه گذشته شده است. کارشناسان همچنین می گویند که به دلیل افزایش تنشهای آمریکا با ایران و شبه نظامیان دشمن این کشور در عراق و مناطق دیگر معین نیست این تغییرات مورد نظر پنتاگون چه زمانی انجام خواهد شد.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در اقدامی که آن را چرخش نظامی آمریکا از خاورمیانه به آسیا خوانده بود به دنبال تمرکز سیاست خارجی واشنگتن به شرق آسیا بود. این طرح در سال 2011 اعلام شد اما به علت عدم عقب نشینی آمریکا از خاورمیانه و وقوع بحران سوریه هیچ گاه عملی نشد.

به نوشته رویترز، آمریکا لاتین و آفریقا مناطقی هستند که آمریکا میخواهد استقرار نظامیان خود را بیش از دیگر مناطق مورد بازنگری قرار دهد. با این وجود هنوز تصمیمات نهایی اتخاذ نشده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 719

به "بازاستقرار نظامیان آمریکایی در دنیا برای مقابله با ادعای تهدید چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاستقرار نظامیان آمریکایی در دنیا برای مقابله با ادعای تهدید چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید