خبرنگاران یک نشریه چینی: اروپا در حال خروج از سلطه آمریکاست

به گزارش تعطیلات رو، تهران - خبرنگاران - یک نشریه چینی با اشاره به پذیرفته نشدن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نوشت، این امر نشان می دهد اروپا که زمانی بدون قید و شرط تمامی خواسته های آمریکا را می پذیرفت؛ در حال خروج از سلطه واشنگتن و گاهی مخالفت با این کشور است که می توان این موضوع را آغازی بر سرانجام دوره هژمونی منافع آمریکا در اروپا دانست.

خبرنگاران یک نشریه چینی: اروپا در حال خروج از سلطه آمریکاست

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از تارنمای شبکه خبری چاینا گلوبال، ایالات متحده که زمانی خواسته ها و دستورالعمل های آن توسط دیگر کشورها به ویژه اروپاییان صد درصد و بدون قید و شرط محقق می شد، به سرعت در حال از دست دادن موقعیت خود به عنوان یک کشور سلطه گر جهانی است.

دوستان و متحدان ایالات متحده بیش از پیش از شرایط کنونی خسته شده و به صورت فزاینده ای در حال مخالفت با آمریکا هستند. اروپا که پیشتر هر قدم خود را با مشورت آمریکا بر می داشت و طبق خواسته آن عمل می کرد، حالا تغییر روش داده و اوضاع به قدری سریع تغییر نموده که پیش بینی آن برای استراتژیست های آمریکایی نیز هر روز دشوارتر می گردد.

این نشریه می نویسد: چند روز پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به صورت رسمی پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داد که از 15 عضو این شورا، 13 عضو به این درخواست پاسخ منفی دادند.

ایالات متحده بارها و بارها خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده است اما این بار با مخالفت اعضای این شورا روبرو شد.

بر اساس این گزارش، فرانسه، آلمان و انگلیس اعلام کردند که آمریکا سال 2018 به رغم مخالفت ها به صورت یکجانبه از توافق هسته ای ایران (برجام) خارج شد و ما نمی توانیم این قطعنامه پیشنهادی را که با کوشش های ما برای حفظ برجام مغایرت دارد، تایید کنیم.

نکته قابل توجه در خصوص شرایط فعلی این است که متحدان دیرینه و وفادار آمریکا یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان با منافع ایالات متحده مخالف بودند که احتمالاً برای واشنگتن تعجب آور بود.

چاینا گلوبال اضافه نمود: این رویداد کاملا درست است اما با توجه به تجزیه و تحلیل آنچه طی دو سال گذشته رخ داده است، بیشتر متعجب خواهیم شد؛ یادآوری مقاومت و نافرمانی که ایالات متحده در کوشش برای اعمال تحریم بر چین، با آن رو به رو شد، نشان دهنده منزوی شدن آمریکا در جامعه جهانی است.

آمریکا مدت ها کوشش کرد تا دیدگاه خود در خصوص چین را به اروپاییان تحمیل کند و چین را علت تمام مسائل و بحران های جهانی جلوه دهد. اما یا دیدگاه و نظرات آمریکا قانع کننده نبود یا اینکه خاتمه اروپا در حال بیرون آمدن از سایه آمریکا است؛ با این حال حمایت از چین به اندازه حمایت کشورهای اروپایی از ایران گسترده نبود.

اروپاییان به آمریکا خاطر نشان کردند که منافع و اقتصاد آنها و همچنین اقتصاد کل جهان به شدت به اقتصاد چین گره خورده است و قطع این رابطه آنها را با مسائل بزرگی روبرو خواهد نمود.

در ادامه این مطلب آمده است: در واقع با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، روزهای روابط خوب اروپا و ایالات متحده رو به سرانجام گذاشته است.

سیاست مداوم فشار دولت ترامپ بر روسیه، ایران، ونزوئلا، چین و حتی آن کشورهایی که سعی در ایجاد مشارکت تجاری با شرکت ها در لیست تحریم ها دارند، همزمان بر منافع تجاری متحدان آمریکا نیز تاثیر گذاشته است.

از طرفی اروپا خواستار وابستگی هرچه کمتر به ایالات متحده است تا ارتش خود را داشته باشد نه ارتشی وابسته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو). پیش از این نیز امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار ایجاد ارتش اتحادیه اروپا شده بود چرا که اعتمادش به ایالات متحده را از دست داده است.

چاینا گلوبال در سرانجام نوشت: تمامی این فرایند نشان دهنده اتمام دوره تبعیت بی قید و شرط از آمریکا و پرداختن به منافع خود اروپا است. دریافت 13 رای منفی در شورای امنیت سازمان ملل متحد درس خوبی برای آمریکا و پیامی بسیار نگران کننده برای این کشور مبنی بر سرانجام دوره هژمونی منافع آمریکا در اروپا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1249

به "خبرنگاران یک نشریه چینی: اروپا در حال خروج از سلطه آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک نشریه چینی: اروپا در حال خروج از سلطه آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید