واکسن زوال عقل روی انسان آزمایش می گردد

به گزارش تعطیلات رو، بر اساس مقاله جدیدی که در مجله تخصصی Alzheimers Research & Therapy به چاپ رسیده، واکسن فراوری شده برای پیشگیری از زوال عقل به زودی روی نمونه های انسانی آزمایش می گردد.

واکسن زوال عقل روی انسان آزمایش می گردد

به گزارش خبرنگاران، با موفقیت آمیز بودن نتایج آزمایشات واکسن فراوری شده برای پیشگیری از زوال عقل روی موش ها محققان اعلام کردند که این واکسن روی نمونه های انسانی آزمایش می گردد.

پزشکان تاکید کردند درصورتیکه اثربخشی این دارو روی نمونه های انسانی تایید گردد در مدت یک دهه دسترسی به واکسن پیشگیری از زوال عقل ممکن خواهد شد. انتشار نتایج این آزمایش ها به دنبال 20 سال مطالعه با حمایت محققان آمریکایی اجرا شده که بخش عمده ای از آن در استرالیا انجام شده است.

این روش درمانی بر اساس ترکیب دو داروی مختلف است که پلاک های مغز را که عامل افت شناختی و ضعف حافظه هستند مورد هدف قرار می دهد و سپس آن ها را از بین می برد. همچنین به گفته محققان این دارو از قابلیت لازم برای پیشگیری از بروز آلزایمر در افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند برخوردار است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به گفته پزشکان در حال حاضر مورد مشابه با این واکسن وجود ندارد و بیشتر داروهایی که تا به امروز فراوری شده اند تنها علائم را کاهش داده و بر عامل اصلی که مغز را تحت تاثیر قرار می دهد تمرکزی نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 783

به "واکسن زوال عقل روی انسان آزمایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن زوال عقل روی انسان آزمایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید