هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا

به گزارش تعطیلات رو، امروزه مهاجرت پزشکان به کانادا رشد چشمگیری داشته است. کانادا با سیستم بهداشت و درمان پیشرفته و احتیاج به نیروی متخصص پزشکی، مقصد جذابی برای پزشکان از سراسر دنیا است. کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی قوی و فرصت های شغلی متنوع، عایدی بالا و بسیاری موارد دیگر کانادا را به مقصد جذابی برای مهاجرت پزشکان و سایر گروه های شغلی تبدیل نموده است. اگر شما نیز به عنوان خبرنگاران قصد مهاجرت به این کشور را دارید، این مقاله به شما یاری می نماید تا با مراحل و شرایط این فرایند آشنا شوید.

هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا

پزشکان به عنوان نیروی کار ماهر در کانادا به حساب می آیند بنابراین امکان جذب آنها به وسیله فرایند اکسپرس اینتری وجود دارد. اما طبابت در کانادا احتیاجمند اخذ مجوز شورای پزشکی کانادا (LMCC)است که برای آن داوطلبان باید آزمون پذیرش و دوره های معادل سازی را پشت سر بگذرانند.

شرایط مهاجرت پزشکان به کانادا

با اینکه کانادا تا سال 2031 احتیاج به نیروی پزشکی و متخصص خواهد داشت اما مهاجرت پزشکان به کانادا احتیاجمند احراز شرایط خاصی است که در ادامه به مهمترین آنها پرداخته شده است.

شرایط عمومی: برای پذیرش به عنوان پزشک در کانادا افراد احتیاج به شرایط سنی، تحصیلات و تجربیات کاری مرتبط و مناسبی دارند تا واجد شرایط برای طبابت و اقامت دائم کانادا شوند.

تمکن مالی: یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای واجد شرایط شدن، داشتن تمکن مالی کافی برای راه اندازی کسب و کار (درصورت تمایل) و زندگی در کانادا است. شما باید مدارک و شواهد کافی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی خود تا زمان پذیرش در آزمون پزشکی و طی کردن دوره آموزشی را به دولت کانادا ارائه دهید. با توجه به اینکه دوره های مورد احتیاج نیز هزینه هایی دربر خواهد داشت بنابراین شما باید امکان کاور کردن این هزینه ها را نیز داشته باشید.

سطح زبان مناسب: برای واجد شرایط شدن در آزمون های پزشکی و آغاز فعالیت به عنوان پزشک احتیاج به سطح پیشرفته و مناسبی از زبان انگلیسی یا فرانسه (بسته به استان مورد نظر برای کار و زندگی) دارید.

پشت سر گذاشتن آزمون معادلسازی: برای طی کردن موفقیت آمیز این مرحله و تایید شدن مدارک شما به وسیله شورای پزشکی کانادا باید مدارک خود را از دانشگاه معتبری دریافت نموده باشید.

اخذ مجوز کار پزشکی: در مرحله آخر و پس از گذراندن دوره معادلسازی باید مجوز کار پزشکی را دریافت کنید. توجه داشته باشید که هر یک از استان های کانادا ممکن است شرایط خاص خود را برای اعطای این مدرک داشته باشند.

مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا

ارزیابی مدرک تحصیلی: پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند برای ارزیابی مدارک تحصیلی خود ابتدا باید یک حساب کاربری در وبسایت MCC ایجاد نموده و مدارک و ریز نمرات تحصیلی خود را بارگزاری نموده و هزینه اخذ گواهی ECA را بپردازند.

مدرک زبان: شما باید در یکی از آزمون های زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنید و آیلتس (حداقل 7) یا تافل (حداقل 93) را ارائه کنید.

قبولی در امتحانات مورد احتیاج: برای رزرو آزمون پزشکی جهت معادلسازی مدارک باید در وبسایت physiciansapply.ca یک حساب کاربری تشکیل دهید و در یک آزمون دو مرحله که در مرحله اول آن MCCQE (Part I) دانش پزشکی و توانایی های تصمیم گیری بالینی و در مرحله دوم آن MCCQE (Part II) مهارت های بالینی را ارزیابی می نماید، شرکت کنید.

دریافت گواهی LMCC: بعد از قبولی در آزمون ها باید به وسیله حساب کاربری خود در physiciansapply.ca درخواست تاییدیه و گواهی LMCC را ارسال کنید و هزینه گواهی را بپردازید.

دریافت مجوز پزشکی: پس از تکمیل دوره های آموزشی و رزیدنتی می توانید برای دریافت مجوز پزشکی اقدام نموده و پس از صدور مجوز، می توانید مشغول فعالیت به عنوان خبرنگاران شوید.

مدارک مورد نظر برای مهاجرت پزشکان به کانادا

  • مدرک تحصیلی معتبر
  • تاییدیه ECA
  • مدرک زبان
  • سابقه کار
  • قبولی در آزمون پزشکی کانادا
  • اخذ پروانه پزشکی

روش های مهاجرت پزشکی به کانادا

برای مهاجرت پزشکان به کانادا روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است:

  1. اکسپرس اینتری کانادا برای پزشکان

اکسپرس اینتری کانادا یک فرایند امتیازی برای دریافت اقامت دائم کاناداست و متقاضیانی که امتیاز لازم را بدست آورند واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا می شوند. این برنامه 2 زیر گروه دارد:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)
  • تجربه کانادایی (CEC)
  1. برنامه نامزدی استانی(PNP) برای پزشکان

این برنامه به استان های کانادا امکان می دهد تا کمبود نیروی ماهر خود را به وسیله جذب نیروی کار ماهر خارجی جبران نمایند. در این صورت شما برای دریافت دعوت نامه از استانی که نیروی کار ماهر در زمینه تخصص شما احتیاج دارد شانس بیشتری دارید فقط کافی است از NOC های شغلی اطلاعات کافی داشته باشید تا استانی با احتیاج پزشکی در زمینه تخصص خود را بیابید. بعضی از استان هایی که برنامه های PNP مختلف برای مهاجرت پزشکان به کانادا ارائه می دهند عبارتند از:

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • انتاریو
  • ساسکاچوآن
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • نوا اسکوشیا
  • جزیره پرنس ادوارد
  • و…

هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا چقدر است؟

هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا بسته به عوامل مختلف فرق دارد. بعضی از هزینه های کلیدی مهاجرت پزشکان به کانادا عبارتند از:

  • هزینه گواهی ECA(ارزیابی مدرک پزشکی): 128 دلار
  • هزینه بایو متریک: 85 دلار
  • هزینه مدیکال: 450 دلار
  • هزینه فرایند PNP: تا 1500 دلار
  • هزینه اکسپرس اینتری: 950 دلار
  • هزینه اقامت دائم: 575 دلار
  • هزینه صدور مجوز پزشکی که شامل موارد زیر است:

هزینه درخواست MCC

328 دلار

هزینه آزمون MCCQE

1470 دلار

هزینه آزمون NAC OSCE

3255 دلار

هزینه گواهی ECA(ارزیابی مدرک پزشکی)

128 دلار

گواهی LMCC

260 دلار

مهاجرت پزشکان به کانادا با رویال اپلای

کانادا در سال های اخیر و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته تا سال های آینده با کمبود نیروی درمان رو به رو خواهد بود. با اینکه امروزه بیش از 30 درصد از بازار کار پزشکان در کانادا به وسیله پزشکان مهاجر تامین می گردد اما همچنان احتیاج به نیروی کار خارجی برای تامین احتیاج به کادر درمان وجود دارد. برای پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند مسیر های متفاوتی نظیر سرمایه گذاری، مهاجرت به وسیله اکسپری اینتری و ادامه تحصیل در کانادا وجود دارد. موسسه مهاجرتی رویال اپلای یکی از بهترین و معتبهترین موسسات مهاجرت به آمریکا و کانادا در ایران است.

این مجموعه با سال ها تجربه در ارائه خدمات مهاجرت و ویزا تمامی فرایند های مهاجرتی خود را به وسیله وکلای خبره در کانادا، آمریکا و ایران اجرا می نماید. بعضی از خدمات این مجموعه شامل اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا، سرمایه گذاری، راه اندازی بیزینس و استارت آپ، اخذ جاب آفر و ویزای کاری، خرید ملک، اخذ ویزای توریستی کانادا و آمریکا و… می گردد. بعلاوه این مجموعه امکان دریافت مشاوره رایگان را برای مشتریان خود فراهم نموده است. کافی است با شماره تماس 02122407171 تماس گرفته و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 مرداد 1403 بروزرسانی: 20 مرداد 1403 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2383

به "هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید