پیش بینی فروش فیلم ها در سال 2020، از پیروز ترین ها تا شکست های احتمالی

به گزارش تعطیلات رو، وب سایت ورایتی به آنالیز فروش فیلم های مورد انتظاری پرداخت که در سال 2020 اکران می شوند.

پیش بینی فروش فیلم ها در سال 2020، از پیروز ترین ها تا شکست های احتمالی

به گزارش خبرنگار ، ورایتی در گزارشی فروش فیلم هایی که در سال جدید میلادی اکران می شوند را مورد آنالیز قرار داد و احتمالات خود درباره پیروزیت و شکست فیلم ها را منتشر کرد.

در سال 2019 فیلم های زیادی پیروز بودند. انتقام جویان:خاتمه بازی پرفروش ترین فیلم تاریخ شد، شیرشاه فروش شگفت انگیزی را تجربه کرد و جوکر هم فراتر از انتظار ها ظاهر شد و جزو سودآورترین فیلم های تاریخ نهاده شد. با همه این ها، فروش کلی (داخلی) سال 2019 از سال گذشته که 11.9 میلیارد دلار بود 4 درصد کاهش داشت و به 11.4 میلیارد دلار رسید.

متخصصان این صنعت امیدوار هستد که جیمزباند، زن شگفت انگیز و وین دیزل تمایل مخاطبان را برای آمدن به سینما ها و تجربه کردن فیلم های بزرگ افزایش دهد؛ اما با وجود فیلم های فرعی از دنیای ابرقهرمان ها و دنباله های مجموعه سینمایی شکست های اجتناب ناپذیری وجود خواهند داشت. حال نگاهی به فیلم هایی با پتانسیل زیاد برای فروش بالا و شکست های احتمالی می اندازیم:

دنیل کریگ در این فیلم، جیمز باند را از بازنشستگی در می آورد و قول داده است که این فیلم آخرین حضور او به عنوان مامور 007 است. بسیار نادر است که یک مجموعه فیلم 25 تایی هنوز هم می تواند مخاطبان را به سینما ها بکشاند. البته فیلم قبلی این مجموعه در سال 2015 منتشر شد که کاهش فروش چشمگیری نسبت دو قسمت گذشته داشت. به گفته ورایتی حضور دنیل کریگ می تواند به فروش بالای این فیلم یاری کند.

این شخصیت با نقش آفرینی اسکارلت جوهانسون در فیلم سینمایی انتقام جویان کشته شد، اما در این فیلم که داستان بین کاپیتان آمریکا و انتقام جویان:جنگ ابدیت است، دوباره شاهد حضور آن هستیم. تریلر این فیلم سینمایی نشان داد که در مقیاس کوچکتری نسبت به جنگ ابدیت و خاتمه بازی ساخته می شود.

به نظر می رسد خودرو های سریع و انفجار های بزرگ هیچگاه از ذائقه و تمایل سینمارو ها دور نمی شود. حتی با وجود 9 فیلم در دنیای سریع و خشن که شخصیت های دام با بازی وین دیزل و لتی با بازی میشل رودریگز در راس آن هستند، فیلم های دنیای سریع و خشن همچنان مجبوب به نظر می رسند. برای اولین بار در دهه گذشته دواین جانسون در این فیلم حضور ندارد و این ممکن است فروش فیلم را در گیشه خارجی که جانسون هواداران زیادی دارد، به خطر بیندازد.

اولین فیلم سینمایی زن شگفت انگیز یکی از پیروز ترین فیلم های سینمایی اقتباس شده از شخصیت های دی سی بعد از فیلم سینمایی شوالیه تاریکی و شخصیت بتمن بود. این شخصیت همچنین به فروش یک میلیارد و 150 میلیون دلاری آکوامن هم یاری زیادی کرد.

اولین فیلم اورجینال کمپانی پیکسار بعد از انیمیشن کوکو که پیروز به دریافت جایزه اسکار نیز شد این فیلم انیمیشنی اولین فیلم کمپانی دیزنی در ماه مارس است و هنوز معین نیست بتواند مخاطبان را به خود جذب کند و در تاریخ اکران این فیلم رقیب سرسخت دیگری دیده نمی شود؛ پس می تواند در تبلیغات پیروز باشد.

تام کروز یکی از بازیگران مهم سینماست و فیلم تاپ گان:ماوریک این بازیگر سطح بالا را به عنوان بازیگر اصلی خود خواهد داشت. الیته درحالی که فیلم هایی مثل ترمنیاتور، فرشتگان چارلی و مردان سیاه پوست باخته اند این استودیو نمی تواند، تنها بر روی نام یک بازیگر تکیه کند. این فیلم 100 میلیون دلار برای ساخت هزینه داشته است.

کریستوفر نولان با این فیلم پس از دانکرک به سینمای باز خواهد گشت. به نشانه اعتماد کمپانی برادران وارنر تعدادی تریلر از این فیلم اکشن سینمایی در سینما ها جایی که نولان اصرار زیادی برای دیده شدن تیزر فیلم هایش دارد، نمایش داده شد. این فیلم سینمایی بودجه عظیم 205 میلیون دلاری داشته است و برای آنکه بتواند به سود آوری برسد، باید تبلیغات گسترده ای داشته باشد. به گفته ورایتی اگر این فیلم بتواند توجه منتقدان را جلب کند، پیروزیت بزرگی برای نولان رقم خواهد خورد.

تام هاردی برای نقش فردی که مبتلا به یک انگل فضایی شده است، باز می شود و این بار وودی هارلسون در نقش شخصیت منفی اصلی فیلم حضور دارد و در فیلم قبلی هم شاهد آن بودیم. قسمت نخست آن بسیار پیروز بود و 856 میلیون دلار فروخت تا ثابت کند شخصیت های مستقل حاضر در دنیای عنکبوتی می توانند پیروز باشند. البته سال 2018 این فیلم رقیبی در گیشه نداشت و سال جاری این فیلم رقیب های سرسختی دارد.

جیسون ریتمن کارگردانی این فیلم را بعد از پدرش بر عهده گرفته و فیلمش از نیویورک به یک روستای کوچک می رود که یک مادر به همراه دو فرزندش در آن زندگی می نمایند. این فیلم سینمایی شانس پیروزیت دارد، اما می تواند در بین باخته ها نیز قرار بگیرد که بستگی به کیفیت فیلم ریتمن دارد.

بعد از پیروزیت فیلم ونوم سونی تصمیم به ساخت یک نسخه دیگر از دنیای مرد عنکبوتی گرفت که جرد لتو در آن نقش یک زیست شیمیدان را دارد و کوشش می نماید مشکل خونی خود را درمان کند، اما در عوض خود را به یک خون آشام تبدیل می نماید. به غیر از فیلم سینمایی گرگ و میش فیلم های خوش آشامی کمتر با استقبال روبرو شده اند.

دنیس ویلنوو کارگردان فیلم های ورود و بلید رانر 2049 این بار روایتی از رمان علمی تخیلی نوشته شده رد سال 1965 را به تصویر می کشد و ستارگانی مثل تیموتی شالامی، اسکار آیزاک و خاویر باردام در آن نقش آفرینی می نمایند. فیلم سینمایی تل ماسه به کارگردانی دیوید لینچ با اینکه از سوی منتقدان استقبال شد، اما در گیشه باخت.

استیون اسپیلبرگ یکی از شناخته شده ترین داستان ها موزیکال را روبروی لنز خود می آورد. فیلم سینمایی رومئو و ژولیت پیروزیت این ژانر را ثابت نموده است و پرفروش ترین فیلم آن سال شد و 10 جایزه اسکار دریافت کرد. اما فیلم های موزیکال می توانند یا پرفروش باشند یا شکست بزرگی را رقم بزنند. از همین رو ورایتی برای این فیل شانس کمی قائل شد.

رابرت داونی جونیور (بازیگر اصلی فیلم) در بدترین شرایط خود هنوز می داند که چگونه بازی کند. زمان اکران این فیلم هم هفته مناسبی انتخاب شده است تا بچه ها بیشتری به تماشای آن بروند. اما این فیلم بودجه زیادی داشته است (175 میلیون دلار) و به گفته ورایتی می تواند اولین فیلم باخته سال 2020 لقب بگیرد.

بعد از جنجال هایی که با انتشار اولین تیزر این فیلم در فضای مجازی منتشر شد، پارامونت تصمیم گرفت ای ن شخصیت را دوباره طراحی نمایند تا مورد استقبال مخاطبان واقع شود. به طور کلی فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدئویی معمولا با شکست روبرو می شوند. بودجه زیادی هم برای این فیلم خرج شده شده است.

فیلم سینمایی گودزیلا:پادشاه هیولا ها سال گذشته منتشر شد که در مقایسه با نسخه های پیشین زیاد مورد استقبال واقع نشد. به نظر می رسد نسخه جدید هم با مخاطبان کمتری روبرو شود، اما ورایتی معقد است یک تریلر جذاب برای مخاطبان می تواند نگاه ها نسبت به این فیلم را تغییر دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 803

به "پیش بینی فروش فیلم ها در سال 2020، از پیروز ترین ها تا شکست های احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فروش فیلم ها در سال 2020، از پیروز ترین ها تا شکست های احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید