کاربرد مس در نمای ساختمان

به گزارش تعطیلات رو، امروزه معماران درطراحی نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی از مس به عنوان فلزی بسیار سبک و بادوام استفاده میکنند. وقتی مس در معرض هوا قرار میگیرد سطح آن اکسید میشود و رنگ آن از قرمز مایل به نارنجی به زنگاری سبز رنگ تبدیل میشود. اکثر بناهای تاریخی و مدرن با تزییناتی از مس آراسته شده اند زیرا رنگ زیبای آن جلای خاصی به سطوح ساده یک بنا میدهد. برخلاف سایر مصالح ساختمانی که بر پایه مقاومت در برابر فرسایش طراحی میشوند این ماده بسیار مقاوم بوده و میزان آسیب پذیری آن پایین میباشد.

کاربرد مس در نمای ساختمان

ساختمانی که با روکش مس ساخته شده است را میتوان خانه سبز نامید زیرا نه تنها رنگ سبز مس به خانه زیبایی خاصی میدهد بلکه به عنوان یک سپر گرمایی در زمستان نیز عمل میکند و احتیاج ساختمان را برای نصب سیستم گرمایشی تا حدودی رفع مینماید. در واقع استفاده از مس در طراحی ساختمان علاوه بر زیبا سازی آن نقش مهمی در بالا بردن عملکرد انرژی دارد.

این خانه با ترکیبی از ورقه های مس هوا دیده شده و تخته های چوب سرو ساخته شده است. علت استفاده از این مواد درکنار هم، زیبایی طبیعی و تاثیر کم زیست محیطی آنها و ایجاد هماهنگی با طبیعت جنگل است.

این بنای مدرن بر روی تپه ای پوشیده از علف در کنار دریاچه بنا نهاده شده است. به منظور انطباق این ساختمان با طبیعت، نمای خارجی آن با روکش مس سبز تیره پوشانده شده است. برخلاف نمای فلزی بیرونی، نمای داخلی آن با چوب درخت گیلاس طراحی شده است.

این ساختمان که خانه مسی نام گرفته شده است یک خانه تفریحی کوچک با پوشش مسی در مجاورت ساحل استرالیا میباشد. این بنا در سال 2012 ساخته شده اما هوای مرطوب باعث شده که رنگ قرمز مس تغییر پیدا کند. همانطور که از نام ساختمان پیداست، در نمای داخلی این ساختمان نیز مس به کار رفته و لوله ها و دیوارها ازجنس مس میباشند.

Marché Lier رستورانی واقع در مجاورت یکی از اصلی ترین جاده های اروپا میباشد که نمای ساختمان آن با ورقه های مسی پوشیده شده است . زوایای این بنا با توجه به ویژگی جغرافیایی محل و حس سرعت و حرکت در کنار جاده طراحی و ساخته شده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 647

به "کاربرد مس در نمای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد مس در نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید