کشتی گیران پهلوان هستند نه فقط قهرمان، افتتاح بانک اطلاعات ورزش

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری در مراسم رونمایی از تندیس 5 ورزشکارالمپیکی و پارالمپیکی که امروز یکشنبه در سالن فارسی آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید با طرح این سوال که چرا کمیته ملی المپیک اقدام به برگزاری چنین مراسمی می نماید؟،گفت: می خواهیم به همه ورزش جهان نشان دهیم که ورزش ایران دارای هویت است و متعلق به امروز و دیروز است.

کشتی گیران پهلوان هستند نه فقط قهرمان، افتتاح بانک اطلاعات ورزش

وی ادامه داد: می خواهیم اینگونه این پیغام را منتقل کنیم که اگر امروز هویت دارید به خاطر کلانی ها، حیدری ها، رضایی ها و.... است که روزگاری افتخاری آفرینی کردند، ورزش ایران همواره سرآمد بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزش به غیر از سکو و مدال، غرور آفرین است، به نتایج کشتی در مسابقات قهرمانی دنیا اشاره نمود و گفت: ورزش یعنی حرکت از سکو به پهلوانی، وزنه برداران و کشتی گیران ما امروز پهلوانان ورزش هستند نه صرفا قهرمان.

صالحی امیری بعلاوه با تقدیر از نتایج پارالمپین ها و کوشش های خسروی وفا برای پیشبرد اهداف و برنامه های آنها بر توجه به تاریخ شفاهی در ورزش تاکید نمود و این خبر را داد که بانک اطلاعاتی ورزش ایران از امروز به صورت رسمی راه اندازی می گردد و با محتوای عکس، فیلم و .... در اختیار همگان خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید نمود که این موزه ثبت ملی و دنیای شده است، کسی مالک آن نیست چون متعلق به ورزش کشور است.

صالحی امیری در خاتمه گفت: اگر سکو و مدال جسم ورزش است، اخلاق و ادب روح آن است که نیازمند توجه جدی است، اخلاق و مرام پیشکسوتان زبانزد است و ورزشکاران جوان باید آن را الگو قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1904

به "کشتی گیران پهلوان هستند نه فقط قهرمان، افتتاح بانک اطلاعات ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی گیران پهلوان هستند نه فقط قهرمان، افتتاح بانک اطلاعات ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید