17 مورد از تماشایی ترین جاذبه های طبیعی ایتالیا

به گزارش تعطیلات رو، زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا

بعضی از زیباترین جاذبه های طبیعی و مناظر تماشایی سراسر دنیا در گوشه و کنار کشور ایتالیا قرار دارند. دیدنی های این کشور شما را انگشت به دهان می گذارد. مناظری از خرابه های باستانی، صخره های سر به فلک کشیده و مزارع که با محیط پیرامونشان در هم پیچیده شده اند و ایتالیا را به مقصدی فوق العاده برای علاقه مندان فرهنگ، هنر و جاذبه های طبیعی تبدیل نموده اند. با خبرنگاران همراه شوید و به سفری برای تماشای زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا از شمال تا جنوب کشور بیایید.

17 مورد از تماشایی ترین جاذبه های طبیعی ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

پنج سرزمین | Cinque Terre

Cinque Terre افسانه ایی ایتالیا، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کشور است. این شهر صخره ای ماهیگیری در شمال غربی کشور و منطقه Liguria واقع شده است. این پنج شهر ریوماجیوره ، مانارولا، کورنیگلیا، ورنازا و مونته روسو آل ماره نام دارند. پنج مکان که هر یک از آنها تاریخ و جذابیت خاص خود را حفظ می نمایند. Vernazza از سایرین مشهورتر است و اغلب به عنوان دوست داشتنی ترین و آرامش بخش ترین بندر کشور از آن یاد می گردد.

البته باید بگوییم که راه رسیدن به روستاها بسیار پر پیچ خم است و قبل از حرکت به سمتشان ضروری است از مهارت رانندگی ، راننده خودرو مطمئن شوید البته قطار راه مطمئن تر و ایمن تری برای رسیدن به مناظر تماشایی ایتالیا در این منطقه است. اگر می خواهید زمانی به دور از استرس و مملو از آرامش را در دل طبیعت سپری کنید بهتر است زمان زیادی را برای اقامت در این منطقه اختصاص دهید و فارغ از هرگونه دغدغه فکری در روستاهای دیدنی گردش کنید. زمان پیشنهادی دیگر توریستان چیزی بین 3 تا 4 روز است. به یاد داشته باشید که هتل های آن بسیار گران قیمت هستند و اگر قصد سفر نسبتا ارزان را دارید باید از مدت ها پیش آن ها را رزرو کنید چرا که هواداران سفر ارزان در سراسر دنیا بسیار زیاد هستند.

پله های ترکی در سیسیل | Scala dei Turchi, Sicily

Scala dei Turchi، یا پله ترک ها سنگی سفید و صخره ای است که در جنوب سیسیل واقع شده است. سنگ آهک نرم و خاک سفید که از سنگ های رسوبی شکل گرفته اند یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا را شکل داده اند. نوار ساحلی، هزاران سال در برابر امواج اقیانوس و بادهای شور ایستاده که این پدیده ها باعث شکل دریافت تراس طبیعی در ساحل شده است. شکل پلکانی که به خاطر امواج شده و چندین بار طی قرون گذشته دزدان دریایی اهل کشور ترکیه از این جهت به سیسیل آمدند، به همین علت چنین نامی را برایش انتخاب نموده اند.

آبشارهای آسیابی در توسکانی | Terme di Saturnia, Tuscany

زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا و مناظر تماشایی کشور نه تنها شامل سواحل، قله های پوشیده از برف، دریاچه های پر آب و دره های سرسبز می گردد بلکه شهرت بسیاری هم در حمام های طبیعی و چشمه های آب گرم دارد. بعضی از معروف ترین چشمه های آب گرم ایتالیا در جنوب توسکانی و منطقه Maremma قرار دارند. Terme di Saturnia، cascate del mulino یا آبشارهای آسیابی دارای چشمه های گوگردی آب گرمی ایست که در جهت پایین آمدن خود چند طبقه استخر درست نموده اند و منظره ای جادویی را پدید آورده اند. اگر علاقه مند به آبگرم و املاح درمانی آن هستید پیشنهاد می کنیم که حتما آبشارهای آسیابی توسکانی را در برنامه سفر خود قرار دهید.

مجمع الجزایر مادالنا در ساردینیا | Archipelago della Maddalena, Sardinia

مجمع الجزایر مادالنا در شمال ساردینیا واقع شده است. مجموعه ای از جزایر و زمین های بکر که بهشتی ترین ساحل های ایتالیا را در دل خود جای داده اند. سنگ های ساحل آن از جنس گرانیت نقره ای رنگ هستند. سواحل بکر و آب فیروزه ای شفاف باعث شده که مجمع الجزایر تبدیل به یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا گردد. برای بازدید از آن ها بهترین راه استفاده از قایق است ، در این صورت می توانید در مدت زمانی کوتاه کوچک ترین و دورافتاده ترین جزیره های بکر منطقه را هم ببینید.

کستلوچیو د نوکریا در اومبریا | Castellucio di Norcia, Umbria

Castellucio، روستای کوچکی میان کوهستان آپنینی در مرکز ایتالیا است، به خاطر گل های وحشی و مزارع گل دامنه کوه شهرت بسیاری دارد. هزاران گل رنگارنگ منظره ای وصع نشدنی را در زمین های منطقه ترسیم می نمایند. عدس، خشخاش، بنفشه، نرگس، گل آفتاب گردان، شبدر و … از گل های ناحیه هستند. این جا بی شک یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا بخصوص در فصل بهار است.

ساحل آمالفی در کامپانیا | Amalfi Coast, Campania

ساحل آمالفی یکی از جاذبه های طبیعی ایتالیا است و برای دریافت این لقب دلیل خوبی وجود دارد: نوار ساحلی تماشایی که در امتداد آن شهرهای خلوت و روستاهای کوهستانی قرار دارند، اگر بالای تپه های جهت بایستید منظره ای بی نظیر از دریای تیرنی را خواهید دید. ساحل آمالفی در مجموع 13 شهر را پشت سر می گذارد که معروف ترینشان Positano، Amalfi و Ravello هستند. برای پیاده روی، لذت بردن از ساحل یا آشنایی با سبک زندگی لوکس مردم منطقه رفتن به این سواحل را پیشنهاد می کنیم.

لنگه در پیمونت | Langhe, Piedmont

تپه های لنگه در پیمونت در میان زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا جای می گیرند. لنگه به خاطر مزارع انگور، پنیر های لذیذ و ترافل های خوش عطرش در کنار مناظر تماشایی چنین شهرت یافته است. تپه های سرسبز، دهکده های قرون وسطایی و مزارع منظمی که اگرچه به دست انسان پرورش یافته اند اما به خوبی با طبیعت اطرافشان در هم آمیخته اند چنین تصاویری را شکل داده اند.

غار آبی در کامپانیا | Blue Grotto, Campania

کل جزیره با روح و روان توریستان بازی می نماید، اما غار آبی مکانی راز آلود و از زیباتری جاذبه های طبیعی ایتالیا است. رنگ آبی عجیبی که غار را روشن می نماید بسیار رازآلود دیده می گردد، این ترکیب به خاطر ورود نور خورشید از طریق حفره عمیق زیر آب ایجاد شده سطح آب را درخشان می نماید. ورودی غار آبی تنها یک متر ارتفاع دارد، بنابراین بازدید نمایندگان تنها می توانند هنگام جزر و پایین رفتن سطح آب سوار بر قایق های کوچک وارد آن شوند.

روکا کلاسیکو در ابروتزو | Rocca Calascio, Abruzzo

روکا کلاسیکو ، قلعه ای کوهستانی متعلق به قرن 10 ، شبیه چیزی که شما در سریال پر هوادار بازی تاج و تخت دیده اید، است. این مورد از زیباتری جاذبه های طبیعی ایتالیا در مرکز کشور و میان کوهستان آپنینی واقع شده است. در زلزله عظیم سال 1703 ، قلعه آسیب زیادی دید، اما آسیب ها تنها باعث رمز و راز بیشتر قلعه شدند. قلعه به ویژه هنگام قرار دریافت در مقابل کوه های برفی ابروتزو منظره ای بسیار تماشایی خواهد داشت.

دریاچه کومو در لمباردی | Lake Como, Lombardy

دریاچه کومو، دریاچه یخچالی در منطقه شمالی لمباردی ایتالیا، سومین دریاچه عظیم این کشور است و مدت ها محل رفت و آمد اشراف، مشاهیر و ثروتمند در آن نواحی بوده است. شکل جغرافیایی آن شبیه به حرف Y انگلیسی برعکس بوده و شهر Bellagio در نوک دماغه ای قرار گفته که از دور شبیه به مرواریدی میان دریاچه دیده می گردد. دریاچه کومو دارای چشم اندازی تماشایی به کوه های Grigna است و گاهی ویلاهایی مانند Villa Carlotta و la del Balbianello در ساحل آن به چشم می خورند.

جزایر آیولین در سیسیل | Aeolian Islands, Sicily

سیسیل دارای جزایر بسیار زیبا و مناظر تماشایی است. از جمله جزایر Egadi و Pantelleria و Lampedusa که شهرت بسیاری دارند اما نمی توان جزایر خوشه ای آیولین را با آن همه تنوع طبیعی منحصر به فرد از قلم انداخت. هر کدام از جزیره شامل Vulcano، Lipari، Salina، Panarea، Stromboli، Filicudi و Alicudi دارای شخصیت و زمین منحصر به فرد خود هستند. Stromboli به خصوص برای فوران های کوچک و اما مرتب خود شهرت دارند و روشن شدن آسمان شب توسط گدازه های آتشفشانی بسیار تماشایی است. جزایر آیولین یکی از مقاصد مهم توریستی در فصل تابستان به شمار می رود که هر سال بیش از 200000 توریست را جذب می کند.

تالاب ونتزیا در ونتو | Venetian Lagoon, Veneto

تصاویری رویایی از ونیز و زیبایی جادویی و بی انتهای آن را می توان در این مورد از زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا به چشم دید. تالاب ونتزیا خلیجی محصور در میان دریای آدریاتیک است و ونیز تنها یکی از جزایر شناور در آب های شور منطقه است. این شهر دارای بیش از 100 جزیره کوچک و 400 پل است و توریستان و ساکنان محلی از طریق قایق در آن تردد می نمایند که باعث شده تجربه سفر به آن فراموش نشدنی گردد.

وال دورچا در توسکانی | Val dOrcia, Tuscany

تعداد کمی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا مانند تپه های توسکانی هستند. در کنار درختان سرو، جا به جا باغچه درست شده و در میان آن ها خانه های روستایی و مزارع انگورد دیده می گردد. تمامی منطقه و مناظر تماشایی پیرامونش روستایی، آراسته و خلوت است، در حالی سایه هایی از پایکوبی رنگ های سبز و زرد چشم آدمی را نوازش می نماید. وال دورچا شامل Siena، Pienza و Montalcino دوست داشتنی ترین طبیعت های منطقه می گردد. تپه هایی با شیب نسبتا ملایم که با جزییات زیاد به منظره پیرامونشان زیر کشت قرار گرفته اند. نقاشی ها و تصاویر زیادی از دوره رونسانس تا امروز با الهام دریافت از زیبایی های این منطقه کشیده شده است و البته سال 2004 وال دورچا توسکانی در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید.

منطقه حفاظت شده زینگارو در سیسیل | Riserva dello Zingaro, Sicily

اولین منطقه حفاظت شده سیسیل، ذخایر طبیعی زینگارو، 7 کیلومتر طول دارد و شامل مناظر تماشایی از نوار ساحلی در امتداد آبی بیکران دریا و زمین های سرسبز می گردد. چندین جهت پیاده روی در آن کشیده شده که شما را به زیباترین جاذبه های ایتالیا شامل سواحل جزایر بکر، خلیج های کوچم زیرشان می رساند. سراسر جهت با گل های رنگارنگ پوشیده شده و احتمالا قبل از پا گذشتن در جهت و کشف طبیعت اطراف مدتی را محو تماشای این گل ها سپری خواهید کرد.

باغ نینفا در لاتزیو | Giardini di Ninfa, Lazio

باغ های زیبای نینفا مانند رویایی بچگانه هستند که به حقیقت پیوسته اند. آن را با عنوان عاشقانه ترین باغ در دنیا توصیف نموده اند. این جا یکی از زیباتری جاذبه های طبیعی ایتالیا است که در سال 1921 به سبک باغ های انگلیسی ایجاد شده و دارای هزاران گل، گیاهان و درختان کمیاب است. خرابه های قرون وسطایی کاملا با چشم انداز طبیعی پیرامونشان خو گرفته اند و عبور رودخانه شفاف و پر آب که حتی می توان آبش را نوشید در کنار پلی باستانی و … مناظر تماشایی را شکل داده اند.

دولومیت در تیرول جنوبی | Dolomites, Alto Adige

دولومیت رشته کوهی در شمال ایتالیا است که برای اسکی، کوهنوردی، پیاده روی و … شناخته شده است. کوه های آن از جنس سنگ های رسوبی و سنگ آهک هستند و حدود 250 میلیون سال پیش شکل گرفته اند. این رشته کوه ها 77865 هکتار (315.11 کیلومتر مربع) وسعت دارند. Marmolada متفع ترین قله کوه در دولومیت بوده و ارتفاع آن 3٬343 متر (10،968 فوت) است.

ساحل دگلی دی در کالابریا | Costa degli Dei, Calabria

مسافرانی که به جنوب کشور و این منطقه سفر می نمایند، با زیباترین جاذبه های طبیعی ایتالیا و مناظر تماشایی آب های شفاف در کنار ساحل دگلی دی پاداش خواهند یافت. تپه های زیبا و سرسبز این جا را با نام جواهر سرسبز ایتالیا نیز می شناسند و ساحل آن به خاطر شن های سفید، صخره های سر سخت و آب های خروشان در میان مردم شناخته شده است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1017

به "17 مورد از تماشایی ترین جاذبه های طبیعی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 مورد از تماشایی ترین جاذبه های طبیعی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید