7 ایده مجذوب کننده برای دکوراسیون خانه با رنگ سال 2022

به گزارش تعطیلات رو، هر سال کارشناسان رنگ پنتون، رنگی را معرفی می نماید و در ماه های بعد، این رنگ تاثیرگذار در صنایع مد، زیبایی، فناوری و طراحی داخلی بازتاب پیدا می نماید. انتخاب سال جاری، رنگ بنفش (Very Peri) از این قاعده مستثنی نبوده است. رنگ بنفش که ترکیبی پرجنب و جوش از آبی و قرمز را به نمایش می گذارد، به معنای الهام بخشیدن به شادی، خلاقیت و تخیل است و آن را به رنگی ایدئال برای نو کردن خانه شما و ایجاد تنوعی که همگام با ترندهای سال 2022 است، تبدیل می نماید. با استفاده از مبلمان، اکسسوری ها و رنگ ها می توانید فضای خود را به یک فضای پرانرژی تبدیل کنید. در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید، به شما چند ایده مجذوب کننده و کاربردی برای استفاده از رنگ سال 2022 برای تزئین خانه خواهیم گفت.

7 ایده مجذوب کننده برای دکوراسیون خانه با رنگ سال 2022

1. سایه هایی از بنفش را وارد فضا کنید

رنگ سال 2022 رنگی روشن و شاداب است و برای تزئین خانه، رنگ جسورانه ای محسوب می گردد. اگر سایه های کمی از این رنگ استفاده گردد، به فضا روح تازه ای می بخشد. از این رنگ برای دیوارهای سرویس بهداشتی یا برجسته کردن یک تکه از مبلمان بهره ببرید و شاهد نتیجه بی نظیر آن باشید.

برای اینکه انتخاب جسورانه تری از این رنگ داشته باشید، می توانید برای جزیره آشپزخانه یا کابینت ها از این رنگ بهره ببرید یا حتی سقف اتاق نشیمن یا راهروها را به این رنگ، رنگ آمیزی کنید تا چشم ها را به سمت بالا راهنمایی کند. اما از قلم نیاندازید که در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید و کوشش کنید تا تعادل بصری همیشه برقرار باشد.

2. به عنوان یک رنگ شاخص از بنفش بهره ببرید

اگر چیدمان فضای شما با رنگ های خنثی اجرا شده است، استفاده از این رنگ برای یک تکه از لوازم خانه می تواند جلوه بسیار خاص و متفاوتی را به فضای شما ببخشد. استفاده از یک تابلوی بزرگ و شاخص به این رنگ یا یک مبل تک نفره و حتی کوسن های مبل به تنهایی قادرند حال و هوای متفاوت و مدرن تری به فضای شما ببخشند.

از قلم نیاندازید که برای پیاده کردن صحیح این تکنیک خاص، حتما باید ترکیب رنگی فضای شما به رنگ خنثی باشد و سپس شما از این رنگ به عنوان رنگ شاخص (که در اصطلاح رنگ اکسنت گفته می گردد) بهره ببرید به گونه ای که متمایز و شاخص جلوه کند.

حتی می توانید برای اینکه توجه را به سمت یک وسیله خاص که برای شما بسیار پراهمیت است منعطف کنید، از این رنگ برای آن وسیله بهره ببرید.

3. از سایه های روشن تر بهره ببرید

اگر از این رنگ برای اتاق های بزرگ استفاده گردد، ممکن است کمی زیاد از حد و آزاردهنده به نظر برسد. بنابراین استفاده از سایه های روشن تر و لطیف تری از این رنگ برای دیوارها می تواند انتخاب زیباتر و دل نشین تری باشد. این تم رنگی دست شما را برای انتخاب لوازم و ایجاد یک پالت رنگی مناسب باز می گذارد.

4. یک اتاق خواب آرامش بخش ایجاد کنید

استفاده از این رنگ برای اتاق خواب، حس راحتی و آرامش را منتقل می نماید و انتخاب بسیار مناسبی برای فضای خواب است. اگر نمی خواهید به صورت گسترده از این رنگ بهره ببرید، می توانید برای بالش ها و کوسن ها یا حتی رنگ پرده اتاق خواب خود از این رنگ بهره ببرید. این رنگ به خصوص روی پارچه های نرم و مخملی، بسیار مجلل به نظر می رسد.

5. برای اکسسوری ها از رنگ سال بهره ببرید

برای اضافه کردن رنگ سال 2022 به دکوراسیون منزل خود، احتیاج نیست که حتما دیوارهای فضای خود را به این رنگ درآورید یا مبلمان بنفش تهیه کنید. کمی جزئی تر نگاه کنید، گلدانی از گل های بنفش، آثار هنری، مجموعه ای از ظروف شیشه ای با رنگ بنفش یا یک کتاب روی میز جلومبلی با جلد بنفش، انتخاب بسیار مناسبی هستند خصوصا برای افرادی که نمی خواهند ریسک استفاده گسترده از این رنگ را بپذیرند. برای مدتی می توانید این رنگ را در جزئیات لوازم منزل خود به کار ببرید و اگر از ظاهر این ترکیب رنگ خوشتان آمد، به مرور می توانید این ترکیب رنگی را در بخش های گسترده تری از فضای خود نیز وارد کنید.

6. رنگ سال 2022 را با رنگ های طبیعت ترکیب کنید

از آن جایی که این رنگ اغلب در باغ های گل دیده می گردد، قطعا در کنار رنگ های دیگر برگرفته از طبیعت هماهنگ و بسیار زیبا جلوه خواهد نمود. از این رنگ در کنار پالتی از رنگ های مشابه مانند آبی آسمانی و سبز بهاری بهره ببرید تا ظاهری ملایم و لطیف داشته باشید. برای جلوه ای بهتر، سایه های عمیق تری مانند سبز جنگلی و کبالتی را برای رنگ های برجسته فضای خود انتخاب کنید. این ترکیب رنگی علاوه بر اینکه یادآور حس حضور در طبیعت خواهد بود، حس آرامش بخش مطبوعی را در فضای شما جریان خواهد داد.

7. رنگ را به خارج از خانه خود ببرید

اگر تراس یا حیاط خلوتی دارید، با رنگ کردن نرده ها، قاب پنجره یا حتی استفاده از گلدان هایی به رنگ بنفش، به صورت طبیعی این رنگ را با محیط بیرون خانه خود ترکیب کنید و به این ترتیب، ظاهری بسیار دلنشین تر و مجذوب نماینده تر به فضای خارجی خانه خود خواهید بخشید.

توجه داشته باشید که این رنگ در عین زیبایی خاصی که دارد، استفاده بیش از حد آن می تواند آزاردهنده باشد و حتی از نظر روانی عواقب ناخوشایندی را در پی داشته باشد. بنابراین در استفاده از این رنگ محتاط باشید و زیاده روی نکنید تا ترکیبی دلنشین و چشم نواز را به وجود آورید.

چگونه پالت رنگی را در کنار رنگ بنفش انتخاب کنیم؟

رنگ سال 2022 و به طور کلی رنگ بنفش، نمایانگر خلاقیت، آرامش و تجملات است. با نگاه کردن به چرخه رنگی که در بالا می بینید، می توانید متوجه شوید که کدام رنگ ها مکمل یکدیگر هستند. رنگ هایی که درست روبه روی همدیگر قرار گرفته اند، رنگ های مکمل هستند. رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و سبز.

در واقع رنگ های متضاد یکدیگر را متعادل می نمایند و اگر در یک فضا در کنار یکدیگر قرار بگیرند، از نظر بصری حس مطلوب و دل نشینی را منتقل خواهند کرد. علاوه بر رنگ های روبه رو، رنگ هایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز رنگ های هم خانواده و مکمل یکدیگر هستند؛ مانند نیلی و صورتی.

شما از روی این چرخه رنگ می توانید سه یا چهار رنگی را که شکل مثلث یا مستطیل تشکیل می دهند، انتخاب کنید و این رنگ ها رنگ های تشکیل دهنده پالت رنگی شما خواهند بود. مثلا می توانید ترکیب سه گانه بنفش، نارنجی و سبز را انتخاب کنید.

بعلاوه می توانید با رنگ بنفش در تناژ و سایه های مختلف آن بازی کنید و با رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری و قهوه ای ترکیب کنید. در واقع انتخاب ها بی خاتمه هستند، تنها کافی است که شما چرخه رنگ را به خوبی بشناسید و پالت رنگی خود را هوشندانه انتخاب و بهره ببرید.

رنگ سال 2022 با چه رنگ هایی ست می گردد؟

پیش تر درباره رنگ هایی که در کنار بنفش زیبا جلوه می نمایند، صحبت کردیم. در ادامه رنگ هایی را که در کنار رنگ سال 2022 به خوبی ست می شوند و ظاهر زیبایی را به وجود می آورند، معرفی می کنیم.

بنفش و سبز

این ترکیب رنگی انتخاب مناسبی برای فضای نشیمن است.

بنفش و آبی

بنفش و آبی ترکیب رنگی رویایی و نوستالژیکی را به وجود خواهد آورد. حتی می توانید از ترکیب رنگی بنفش، آبی و سبز بهره ببرید که بسیار آرامش بخش است.

بنفش و خردلی

این ترکیب رنگ جلوه ای باشکوه و مجلل به فضای شما خواهد بخشید.

بنفش و قهوه ای

قرار گرفتن بنفش در کنار رنگ قهوه ای یا بژ، ترکیبی عالی و منحصربه فرد را به وجود می آورد.

بنفش و خاکستری

این ترکیب رنگی بی نظیر است و کاملا مناسب زمانی است که ترکیب رنگی اصلی شما به رنگ خنثی و بیشتر خاکستری استفاده شده و از بنفش به عنوان رنگ شاخص در فضا استفاده می کنید. شک نکنید که این ترکیب رنگی غوغا می نماید و بسیار جلوه شیکی به فضای شما می بخشد.

بنفش، صورتی و آبی

این ترکیب رنگی بسیار لطیف و زیباست و انتخابی مناسب برای اتاق خواب خواهد بود.

کلام آخر

استفاده از رنگ سال 2022 برای تزئین خانه ، تنها احتیاج به دانش نسبی شما نسبت به چرخه رنگ، ترکیب آن ها باهم و چاشنی سلیقه شما دارد. جسور باشید، پای خود را از روندهای معمولی که تا کنون از آن ها پیروی می کردید فراتر بگذارید و رنگ مجذوب نماینده سال 2022 را به شیوه ای هوشمندانه و چشم نواز به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید.

منبع: bhg

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2062

به "7 ایده مجذوب کننده برای دکوراسیون خانه با رنگ سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ایده مجذوب کننده برای دکوراسیون خانه با رنگ سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید