ماجرای تکراری مماشات فدراسیون کشتی با سعید عبدولی، ورزشکار سالاری فقط برای یک مدال

به گزارش تعطیلات رو، در حالی که مبارزه با ورزشکار سالاری خواستی عمومی است، اما فدراسیون کشتی ایران همچنان با سعید عبدولی مماشات می نماید.

ماجرای تکراری مماشات فدراسیون کشتی با سعید عبدولی، ورزشکار سالاری فقط برای یک مدال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سعید عبدولی بعد از آنکه مدال طلای جوانان دنیا را از آن خود کرد، از همان زمان نشان داد که اندیمشک بار دیگر صاحب یک قهرمان بزرگ و آینده دار گردیده است. او هم زمان با نسلِ افتخارآفرین کشتی فرنگی، به اوج رسید و سال 2011 نیز با اقتدار طلای مسابقات دنیای را به خود اختصاص داد.

در دوره قهرمانی اش مثل خیلی از کشتی گیران دیگر با ناملایمات و ناداوری هایی روبرو گردیده، اما برخوردش با این نوع اشتباهات داوری از او نه تنها در کشتی، بلکه در ورزش ایران یک برند ساخته، برندی که خاصِ سعید عبدولی است!

استارت این ماجراها از المپیک 2012 لندن خورد، جایی که در مبارزه با استیو گنوی فرانسوی حاشیه ای شد و عبدولی و البته سردمداران ورزش ایران معتقد بودند حق او پایمان گردیده و اگر دخالت محمد بنا نبود، شاید تشک آن مبارزه صحنه های درگیری شدید تری را به خود می دید! همان زمان رئیس وقت فدراسیون دنیای کشتی بیان کرد که داوری این مسابقه اشکالی نداشته و ایرانی ها تحمل باخت ندارند.

بعد از آن در بازی های آسیایی 2014 اینچئون، ماجرایی مشابه برای عبدولی تکرار شد. در حالی که ابتدا برنده مبارزه با کشتی گیر میزبان، با ضربه فنی اعلام شد اما اعتراض مربیان کره ای باعث شد ضربه فنی عبدولی تایید نگردد و مبارزه ادامه پیدا کند تا کره ای ها در خانه خود به پیروزی رسیده و عبدولی در نهایت به مدال برنز قناعت کند. این بار عبدولی رفتار معقول و حساب گردیده ای از خود بروز داد و همین که با وجود تصمیم اولیه برای قطع مبارزه به خاطر ضربه فنی شدن کشتی گیر کره ای، مسابقه بار دیگر به جریان افتاد و عبدولی هم برابر حریفش نهاده شد، سزاوار تجلیل و قدردانی بود و همین اتفاق هم بعدها رخ داد.

اوج عصبانیت های او روی تشک، در میدان المپیک 2016 ریو بود. جایی که باز هم اعتقاد داشت مقابل مارک مادسن دانمارکی حقش پایمال گردیده و به شدت به این موضوع معترض بود. اگر به اعتراضش همچنان ادامه می داد و محمد بنا مانع از این کار نمی شد، او امروز برنز المپیک 2016 را هم در کارنامه نداشت، چون تا آستانه دریافت کارت قرمز و دیسکالیفه شدن نیز پیش رفت.

از آن انتخابی تا این انتخابی؛ جنجال پای ثابت مبارزه های اخیر عبدولی

همه قبول دارند که در مقاطعی به وضوح حق سعید عبدولی تضییع گردیده اما قطعا او تنها ورزشکاری نیست که با چنین موضوعی روبرو می گردد و نحوه مدیریت کردن مسابقه چیزی است که از یک قهرمان ملی و با سابقه انتظار می رود.

او سال جاری نیز دو بار برای مبارزه با حریفانش روی تشک رقابت ها حاضر شد و هر دو بار نیز فضای کشتی ایران را چند روزی با حاشیه روبرو کرد. بار اول انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در اواخر اردیبهشت ماه بود که تمامی فضای سالن هفت تیر تحت الشعاع حاشیه سازی برادران عبدولی نهاده شد و فدراسیون کشتی در نهایت 6 ماه محرومیت را برای آنها در نظر گرفت اما او در زمان محرومیت در اردوی تیم ملی رویت شد و سپس نیز برای عبدولی و یوسف قادریان مسابقه انتخابی درون اردویی در نظر گرفتند چرا که کیفیت فنی این کشتی گیر به اندازه ای است که کنار گذاشتنش به خاطر مسائل انضباطی، کاری نیست که از عهده هر مربی و هر گروهی بربیاید.

کنار گذاشتن ستاره های این چنینی واقعا روحیه ای خاص و جسارتی مثال زدنی می خواهد. عبدولی 6 ماه محروم شد اما زودتر از موعد بار دیگر به کشتی بازگشت و این بار هم مبارزه اش با یوسف قادریان با حاشیه های زیادی همراه بود.

هرچند قادریان و طرفدارانش هم در این حاشیه ها بدون تقصیر نبودند، اما یک جمله کنایه آمیز از سوی عبدولی بعد از مبارزه با قادریان، خطاب به چمیانی مربی شیرازی تیم ملی (و مربی برادران گرایی و قادریان) کافی بود که آتش حاشیه ها و جنجال در خانه کشتی شعله ور گردد.

چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که حاشیه سازی ها و جنجال آفرینی های سعید عبدولی مسبوق به سابقه است و چه کسی می تواند ضمانت بدهد که او در مسابقات دنیای پیش رو بار دیگر در اعتراض به داوری و یا هر مسئله دیگری از کوره در نرفته و لطمات جبران ناپذیری به تیم ملی ایران وارد نکند؟

باز هم تاکید می کنیم سعید عبدولی کشتی گیر بسیار خوبی است، کسی در قابلیت های فنی او شک و تردید ندارد اما قطعا این نمی تواند به تنهایی ضامن موفقیت یک قهرمان باشد و از مدال مهم تر نیز، حفظ اخلاق ورزشی و نمایش رفتاری مناسب از سوی نمایندگان ایران در میدان های بین المللی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 84

به "ماجرای تکراری مماشات فدراسیون کشتی با سعید عبدولی، ورزشکار سالاری فقط برای یک مدال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تکراری مماشات فدراسیون کشتی با سعید عبدولی، ورزشکار سالاری فقط برای یک مدال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید