آخرین خبرها از طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی نتایج پالایش مرحله دوم ثبت نام اقدام ملی مسکن تا سرانجام اردیبهشت ماه اعلام می گردد.

آخرین خبرها از طرح اقدام ملی مسکن

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان - طرح اقدام ملی مسکن با هدف خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد از اواسط آبان ماه در بعضی از استان های کشور کلید خورد.

با شروع ثبت نام، احداث 400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای دهک های 4 تا 7 درآمدی به تدریج شروع شد.

تا به امروز دو مرحله ثبت نام انجام و پالایش های مرحله اول که آنالیز و استعلام از سه سامانه بود انجام شد و برای پالایش چهارم که شرط سکونت بود، متقاضیان به استان های محل سکونت معرفی شدند.

به گفته محمود محمود زاده حدود 50 هزار نفر قبل از بحران کرونا، پرونده هایشان در استان ها تشکیل و جمع بندی ها صورت گرفت و به لحاظ محدودیتی که به دلیل بحران کرونا پیش آمد تاریخی معین می گردد تا دیگر متقاضیان واجد شرایط نیز بتوانند تشکیل پرونده دهند.

همچنین اعتراض افراد که بیشتر مربوط به قرمز بودن فرم ج و مشابهت اسمی بود، با پیگیری هایی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد، این کنترل به استان ها تفویض شد.

چندی پیش پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با میزان درباره ساز و کار قرعه کشی افراد گفت: هنوز در زمینه قرعه کشی افراد به جمع بندی خاصی نرسیده ایم و ابتدا باید افراد ثبت نامی پالایش و تعداد واجدین شرایط معین گردد.

به گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مرحله اول، چون به تعداد افراد ثبت نامی زمین احصا شده بود و بیشتر از تعداد زمین ها ثبت نام صورت نگرفته بود بحث قرعه کشی منتفی شد.

اصلانی گفت: در مرحله دوم به دلیل اعتراضات بسیار مبنی بر ظرفیت های پایین صورت گرفت و در این بین بعضی از افراد مورد نظر که واجد شرایط نیز بودند از ثبت نام جا می ماندند به همین دلیل ظرفیت ثبت نام بسته نشد و بعد از ثبت نام متقاضیان دو شیوه برای انتخاب افراد در نظر گرفته شده است.

وی درباره ثبت نام مجدد برای طرح اقدام ملی مسکن گفته بود معین نیست که این مرحله ثبت نامی آخرین مرحله باشد، اما به احتمال زیاد با توجه به تعداد 400 هزار واحد مسکونی اعلام شده ممکن است آخرین مرحله ثبت نام را پشت سر گذاشته باشیم مگر اینکه در بعضی از شهر ها ظرفیت خالی باقی بماند.

لازم به ذکر است در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن حدود یک میلیون و 360 هزار نفر ثبت نام کردند که ثبت نام بیش از 500 هزار نفر به وسیله سامانه اینترنتی tem.mrud.ir و بیش از 800 هزار نفر به وسیله پیامک صورت گرفت.

به گفته محمود زاده افرادی که به وسیله سامانه اینترنتی، ثبت نام کردند، اطلاعاتشان در سامانه به ثبت رسیده و مراحل پالایش اطلاعات آن ها در حال اجرا است و نتایج پالایش تا سرانجام اردیبهشت ماه اعلام می گردد.

متقاضیانی که به وسیله پیامک ثبت نام نموده اند اگر تا سرانجام ماه شرایط مراجعه حضوری مهیا گردد باید نسبت به تکمیل مدارک و اطلاعات خود اقدام نمایند.

باتوجه به اینکه بسیاری از شهر ها از نظر بهداشتی به عنوان شهر های سفید اعلام می شوند در آن شهر ها مسئله ای از نظر مراجعه و تکمیل مدارک وجود ندارد که به زودی به متقاضیان جزئیات مراجعه اعلام خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 981

به "آخرین خبرها از طرح اقدام ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از طرح اقدام ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید