آمریکا گستره تحریمها علیه روسیه را افزایش می دهد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه الحاقیه قانون اختیارات دفاع ملی (National Defense Authorization Act) را به تصویب رساند که به موجب آن، تحریم های جدیدی علیه شرکتهای فعال در پروژه احداث خط لوله گاز نورد استریم 2 وضع می گردد.

آمریکا گستره تحریمها علیه روسیه را افزایش می دهد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در ضدیت آشکار با گفته های جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است که هفته گذشته بر مخالفت این اتحادیه با اِعمال تحریم ها از سوی کشورهای ثالث [آمریکا] علیه شرکتهای اروپایی فعال در کسب و کارهای قانونی تأکید نموده بود.

بورل با اشاره به پروژه نورد استریم 2، نسبت به تأثیرات بکارگیری یا تهدید فزاینده تحریم های واشنگتن علیه شرکتها و منافع اروپا ابراز نگرانی کرد.

پیش از این اظهارات بورل، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که طرح های واشنگتن برای تحریم شرکتهای فعال در پروژه نورد استریم 2 تحت لوای قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریمها (the Countering Americas Adversaries Through Sanctions Act) صورت می گیرد.

در مقابل، مسکو این تحریم های جدید را به عنوان الگویی از فشار سیاسی با هدفِ تضمین رقابتی ناعادلانه رد کرد و ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این باره گفت: این تحریم ها یکی از نشانه های ضعف نظام آمریکا است. جدا از تاکتیک های خشونت آمیز، آنها [آمریکاییان] فاقد هرگونه ابزار کارآمدی هستند.

لازم به ذکر است که ماه میلادی گذشته، سناتورهای آمریکا تحریم های جدیدی را با عطف به سوابق گذشته علیه پروژه نورد استریم 2 وضع کردند. در این تحریم ها، دامنه مجازات های معین شده علیه تمام شرکتهایی که گواهی، بیمه و امکانات بندری برای کشتی های حامل لوله برای این پروژه فراهم می کردند، گسترش یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1204

به "آمریکا گستره تحریمها علیه روسیه را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا گستره تحریمها علیه روسیه را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید