استاندار خبرداد: عدم دسترسی 5000دانش آموز سمنانی به لوازم آموزش از راه دور

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان از سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواست: انجام تکالیف قانونی خود را منوط به ایجاد تکلیف برای مردم و استان ها نکند و اعتبارات در نظر گرفته شده را طبق قوانین اختصاص دهد.

استاندار خبرداد: عدم دسترسی 5000دانش آموز سمنانی به لوازم آموزش از راه دور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

علیرضا آشناگر در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 1399 که هفدهم تیرماه در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار با اشاره به اینکه 5000 دانش آموز در استان فاقد هرگونه امکانات یاری آموزشی همچون تلفن همراه هوشمند و یا تبلت هستند اظهار کرد: انتظار می رود که شرکت های عظیم مخابراتی به منظور تامین امکانات آموزشی مورد احتیاج برای دانش آموزان به میدان بیایند و در این کار خیر نقش آفرینی کنند.

وی ضمن تشریح مزایا و معایب آموزش از راه دور بر لزوم توجه و مراقبت والدین در استفاده و بهره مندی فرزندان از اینترنت و فضای مجازی تاکید و بیان کرد: همه دانش آموزان باید از امکانات آموزشی مجازی همچون اینترنت پر سرعت و ... برخوردار شوند اما به موازات این بهره مندی ضروری است تا والدین دانش آموزان نیز ضمن مراقبت ها ویژه؛ آسیب های ناشی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مخرب و مخاطرات آن را برای فرزندانشان گوشزد کنند.

استاندار سمنان گفت : با توجه به یکجا نشینی دانش آموزان و خانواده ها و ضرورت ایجاد سلامت روحی و روانی و اثرات روانی پس از کرونای دانش آموزان، ضروری است تا آموزش و پرورش نسبت به ایجاد فضای تفریحی شاد ونشاط آور و ارائه برنامه ها پرورشی متناسب با شرایط کرونا اقدام کند.

این مقام ارشد اجرایی بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای والدین و نیز ارائه آموزش های مورد احتیاج به معلمان در شرایط کرونا یی فعلی تاکید و اظهار کرد: افزایش برنامه های تفریحی فرهنگی ،سرگرمی و نشاط آور در ذیل برنامه های آموزشی دانش اموزان ، مد نظر قرار گیرد .

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تمجید از طراحی شعار هر دانش آموز یک مهارت در اموزش و پرورش استان گفت : در 47 درصد مدارس استان آموزش های فنی و مهارتی به دانش آموزان ارائه می گردد که این امر تضمین کننده اشتغال آینده دانش آموزان است.

استاندار سمنان با اشاره به احتیاج دانش آموزان به اقلام بهداشتی اضافه نمود: برای برطرف کمبود اقلام بهداشتی در سطح شهرستان ها ، می توان از ظرفیت کارگاه های موجود در هنرستان ها و مدارس کار و دانش ، در راستای تامین احتیاجهای بهداشتی در حد امکان و ضرورت بهره گرفت و اقلام فراوری شده را در اختیار دانش آموزان و خانوادهها قرار داد تا شاهد تاثیرات مثبت خودکفایی ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز باشیم .

آشناگر با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات مورد احتیاج در جهت بازگشایی به موقع و مناسب مراکز آموزشی در سال تحصیلی آینده به فرمانداران ماموریت داد تا به عنوان رئیس پروژه مهر شهرستان، این امر را به صورت جدی پیگیری و مدیریت کنند.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به برگزاری طرح آجر به آجر که با هدف سامانبخشی یاریهای خرد خیرین در امر مقدس مدرسه سازی در حال انجام می باشد گفت : این اقدام از جمله طرح های بسیار خوبی است که می تواند موجب مشارکت تمامی اقشار جامعه با هر توانمندی و بضاعت اقتصادی در امر مدرسه سازی باشد.

عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه نباید جهت تامین اعتبارات، برای مردم به صورت غیر قانونی تکلیف ایجاد گردد ،از سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواست : انجام تکالیف قانونی خود را منوط به ایجاد تکلیف برای دیگران نکند و اعتبارات در نظر گرفته شده را طبق قوانین اختصاص دهد.

برنامه ریزی ها با فرض تداوم یک ساله کرونا باشد

استاندار سمنان با بیان اینکه تا زمان فراوری واکسن و بالا رفتن ایمنی جمعی ، ناگزیر به همزیستی با کرونا هستیم گفت : تا زمان فراوری واکسن و بالا رفتن ایمنی جمعی ، ناگزیر به همزیستی با بیماری بوده و می بایست ، آمادگی خود را افزایش داده و با تجارب بدست آمده ، برای آینده برنامه ریزی نموده و زیر ساختهای لازم را فراهم نماییم.

آشناگر با تمجید از کوشش خالصانه و دلسوزانه فرهنگیان و معلمان در سال تحصیلی گذشته و بویژه ایام شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی گفت: آموزش و پرورش و مجموعه صدا و سیما در طول ایام سال تحصیلی گذشته و پس از شیوع کرونا اقدامات بسیار عظیمی را در مورد آموزش از راه دور و مجازی به انجام رساندند که از کوشش و مجاهدت این عزیزان تشکر و قدردانی می نمایم.

استاندار سمنان همچنین با تاکید بر اهمیت جلسات شورای آموزش و پرورش و لزوم حضور مدیران کل عضو شورا در جلسات حضوری و ویدئو کنفرانسی گفت : مدیران موظفندجهت مشارکت در تصمیم گیری به صورت ویدئو کنفرانسی یا حضوری در این جلسات مشارکت کنند.

آشناگر همچنین با ذکر این نکته که سرانجام کرونا برای هیچکس تعیین نیست بر لزوم استمرار برنامه ریزی در شرایط فعلی و برنامه ریزی منسجم و فراگیر برای سال تحصیلی آینده تاکید نمود و خواهان اهتمام مدیران به این موضوع مهم شد.

استاندار سمنان در ادامه با تشریح شرایط فعلی استان از نظر شیوع کرونا گفت: میزان موفقیت شیوع بیماری کرونا به میزان غفلت ما بستگی دارد و تجربه نشان داده است که هرجا آگاهانه و با برنامه ریزی با این بیماری روبرو شده ایم ، به موفقیت رسیدیم.

آشناگر به همجواری استان با هشت استان پرجمعیت اشاره نمود و گفت : با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی استان سمنان متاثر از 8 استان پرجمعیت کشور است و کریدورهای غربی و شرقی از استان سمنان عبور می نماید ، لذا می طلبد تا ریشه کن شدن بیماری، آمادگی همیشگی و کافی را داشته باشم .

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در ادامه بیان کرد؛ برنامه ریزان کشور در مقوله کرونا ، اعم از رئیس جمهور و ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با فرض اینکه تا یک سال دیگر با بیماری کرونا روبرو هستیم نسب به انجام رفتارهای پیشگیرانه تاکید دارند، فلذا ما نیز تا زمان فراوری واکسن و بالا رفتن ایمنی جمعی ناگزیر به همزیستی با بیماری بوده و می بایست ، آمادگی خود را افزایش داده و با تجارب به دست آمده ، برای آینده برنامه ریزی نموده و زیر ساختهای لازم را فراهم کنیم.

استاندار سمنان با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش نوجوانان و دانش آموزان استان و لزوم فراهم نمودن عدالت آموزشی برای همگان و بویژه 5000 دانش آموز فاقد تلفن همراه هوشمند ، لب تاب یا تبلت ، اضافه نمود: خوشبختانه در استان سمنان ، زیرساخت های فنی مطلوب است، لذا می بایست امکانات لازم برای بهره گیری 42 مدرسه فاقد اینترنت از 220 مدرسه شناسایی شده که احتیاج به اینترنت دارند، هرچه سریع ترفراهم گردد.

این مقام ارشد اجرایی همچنین خواهان بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و شرکت های مخابراتی همراه اول و ایرانسل و.. برای ایجاد زیر ساخت ها و تحقق این اهداف شد.

استاندار سمنان تاکید نمود: باتوجه به اینکه رویکرد نظام آموزشی به صورت آموزش مجازی و از راه دور است تحقق این امر مستلزم این است که مدارس به صورت کامل به شبکه اینترنت متصل شده تا آموزش مجازی به صورت دقیق صورت گیرد و این امر نیز میتواند به صورت ترکیبی به انجام رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1178

به "استاندار خبرداد: عدم دسترسی 5000دانش آموز سمنانی به لوازم آموزش از راه دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار خبرداد: عدم دسترسی 5000دانش آموز سمنانی به لوازم آموزش از راه دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید