تا به امروز هیچ نمونه از سویه لامبدا در تهران و کشور شناسایی نشده است

به گزارش تعطیلات رو، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از عدم کشف سویه تازه لامبدا در کشور اطلاع داد و گفت: تا به امروز هیچ نمونه ای از ویروس جهش یافته لامبدا در ایران شناسایی نشده است.

تا به امروز هیچ نمونه از سویه لامبدا در تهران و کشور شناسایی نشده است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی ضمن اعلام این خبر گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه شواهد آزمایشگاهی، بالینی و بیمارستانی از کشف ویروس لامبدا در تهران و سایر استانهای کشور گزارش نشده است.

وی با اشاره به شناسایی سویه لامبدا در40 کشور دنیا خاطرنشن کرد: گرچه این ویروس به مرزهای اطراف کشور ما هم سرایت نموده است اما خوشبختانه تا به امروز نه از نظر تظاهرات بالینی و نه از نظر آنالیز های آزمایشگاهی شواهدی دال بر وجود این ویروس جهش یافته در کشورمان مشاهده نشده است.

دکتر زالی با توجه به این که انتشار به وسیله مرزها صورت می گیرد تاکید نمود: کنترل مرزها و ترددها مهمترین موضوع در پیشگیری از ورود این سویه نو است. بنابراین اعمال محدودیت های جدی تر در مرزهای کشور و به خصوص انجام قرنطینه های هوشمند در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی بسیار اهمیت دارد.

وی اعلام نمود که در ستاد ملی کرونا هم این هفته موضوع کنترل مرزها مورد تاکید ریاست جمهوری نهاده شد و مقرر شد که اقدامات حفاظتی بیشتری در مرزهای هوایی و زمینی اعمال گردد .

دکتر زالی ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای تمامی بیماران مبتلا به کرونا ابراز امیدواری کرد که با اعمال محدودیت های بیشتر و فراهم سازی قرنطینه ها در مبادی ورودی کشور بتوانیم با ورود این سویه نو مقابله کنیم و هموطنان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت ها به کاهش شیوع بیماری یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1846

به "تا به امروز هیچ نمونه از سویه لامبدا در تهران و کشور شناسایی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز هیچ نمونه از سویه لامبدا در تهران و کشور شناسایی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید