اصول زندگی با آسم در زنان باردار و جنین

به گزارش تعطیلات رو، آسم به عنوان بیماری التهابی ریه با تنگی نفس و سرفه همراه بوده و خس خس سینه نیز از علائم آن است. علائم آسم می تواند خفیف یا شدید باشد و از فردی به فرد دیگر کاملا متغیر خود را نشان دهد.

اصول زندگی با آسم در زنان باردار و جنین

عمده علت ابتلا به آسم، ازدیاد حساسیت و آلرژی است و یکی از موارد بروز آلرژی مواد غذایی حساسیت زا است. طیف زیادی از مواد غذایی می تواند باعث حساسیت و آلرژی گردد و در نتیجه آسم را تشدید کند.

بعضی از غذاهای دریایی از جمله میگو و صدف، بعضی آجیل ها از جمله بادام زمینی، شیر و تخم مرغ، بعضی ادویه جات، ترشی جات و... از علل اصلی ایجاد آلرژی غذایی هستند.

مادران بارداری که حساسیت و آلرژی یا علائم آسم را دارند باید توجه ویژه ای از بعد بروز بیماری در جنین داخل رحم داشته باشند و با پرهیز از مصرف غذاهایی که به آن حساسیت دارند، هم خود و هم جنین خود را در برابر آلرژی و احتمال آسم محافظت نمایند.

بروز آسم هم به عوامل ژنتیکی و هم محیطی بستگی دارد که فاکتورهای ژنتیکی از دسترس بیماران به دور است ولی بحث عوامل محیطی از جمله تغذیه می تواند تحت کنترل افراد بوده و با رعایت اصول مراقبت از بروز یا تشدید حملات آسم ممانعت کند.

مادران باردار باید توجه نمایند در صورت بروز علائم آلرژی و آسم حتما باید با مراجعه به پزشک معالج خود، دستورها و هدایت های تجویز شده را اجرا نمایند.

دکتر سید شمس الدین اطهاری - فلوشیپ آسم و آلرژی / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1738

به "اصول زندگی با آسم در زنان باردار و جنین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول زندگی با آسم در زنان باردار و جنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید