الاخبار: الکاظمی به دمشق می رود

به گزارش تعطیلات رو، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی از احتمال سفر نخست وزیر عراق به سوریه اطلاع داد.

الاخبار: الکاظمی به دمشق می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ روزنامه الاخبار گزارش داد که ساعاتی پس از سرانجام نشست سه جانبه ای که با حضور ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در امان٬ پایتخت اردن برگزار شد٬ فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی که حامل پیغامی از الکاظمی برای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود وارد دمشق شد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری سوریه٬ محورهای این پیغام شامل تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف و ادامه رایزنی ها و هماهنگی ها به ویژه در مورد مبارزه با تروریسم بود.

روزنامه الاخبار در این زمینه گزارش داد از آنجایی که الکاظمی بر ضرورت تقویت امنیت مرزها و همکاری میان کشورهای منطقه تاکید نموده به نظر می رسد وی در ادامه سفرهای منطقه ای و بین المللی خود به سوریه برود.

جالب توجه است که این پیغام چند ساعت پس از نشست سه جانبه مذکور و چند روز بعد از سفر الکاظمی به واشنگتن و ملاقات وی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بشار اسد فرستاده شده است.

به همین دلیل منابع سیاسی ارشد معتقدند که نخست وزیر عراق در وهله اول حامل پیغامی از آمریکا برای سوریه بوده و این پیغام حاکی از کوشش برای ایجاد یک بازار مالی عربی است که از عراق تا مصر کشیده شده و از سوریه و لبنان و اردن می گذرد.

این بازار همچنین به معنای دریچه ای برای ازسرگیری مناسبات میان اردن و مصر با سوریه نیز هست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1259

به "الاخبار: الکاظمی به دمشق می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الاخبار: الکاظمی به دمشق می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید