مرکل: اروپا دیگر نباید به واشنگتن تکیه کند ، اجازه نمی دهیم باز هم از ما سوءاستفاده گردد

به گزارش تعطیلات رو، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان حمایت نکردن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت را دلسردکننده خواند و گفت اروپا نباید به واشنگتن تکیه کند.

مرکل: اروپا دیگر نباید به واشنگتن تکیه کند ، اجازه نمی دهیم باز هم از ما سوءاستفاده گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش ایرنا، مرکل در مصاحبه با شبکه آلمانی ARD گفت: [اعلام] عقب نشینی [از بیانیه گروه هفت] به وسیله توئیتر، تامل برانگیز و کمی دلسردکننده است.

او تاکید نمود که اجلاس سران گروه هفت که آدینه و شنبه در کانادا برگزار گردید، سرانجام همکاری میان آمریکا و اروپا نبود اما اظهار داشت که اروپا دیگر نباید به متحدش (آمریکا) تکیه کند و باید سرنوشتش را در دست خودش بگیرد.

به نوشته رویترز، مرکل با لحنی خشمگین گفت: اجازه نخواهیم داد که باز هم از ما سوءاستفاده گردد. در عوض، بار دیگر وارد عمل می شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مقابل طرح ترامپ برای وضع تعرفه بر خودروهای آلمانی و اروپایی چه کاری انجام خواهد داد، گفت: اول از همه اینکه، سعی خواهیم کرد تا ببینیم آیا می توان از آن جلوگیری کرد یا نه. [در غیر این صورت] امیدواریم که اتحادیه اروپا باز هم با حفظ اتحاد به آن پاسخ دهد.

صدراعظم آلمان گفت که سران گروه هفت موافقت نموده اند تا در روابط تجاری خود تجدیدنظر نموده و تعرفه های جاری را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. او تاکید نمود که ایجاد منطقه بدون تعرفه میان کشورهای گروه هفت یک نتیجه ایده آل خواهد بود.

وی که یک روز پس از شرکت در اجلاس سران گروه هفت در کانادا سخن می گفت، اضافه کرد که اتحادیه اروپا همانند کانادا و در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی در برابر تعرفه های فولاد و آلومینیوم دست به اقدامات متقابل می زند.

ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب تعرفه 25 و 10 درصدی وضع نموده است. این تصمیم با خشم متحدان آمریکا روبرو شد و بر نشست سران گروه هفت سایه انداخت.

جدال های لفظی که بر سر روینمودهای تجاری ترامپ رخ داد، باعث شد تا وی در صفحه توئیتر خود اعلام کند که امضا و حمایتش را از بیانیه نشست سران گروه هفت پس می گیرد. البته او مشخصا اظهارت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را علت این تصمیم مطرح نمود.

ترودو در یک کنفرانس خبری گفته بود که به ترامپ هشدار داده است از یک ژوئیه (10 تیر) تعرفه هایی سنگین روی کالاهای آمریکایی وضع خواهد نمود.

ترامپ که پیش از انتشار بیانیه گروه هفت، نشست را ترک نموده بود، در توئیتر نوشت: برمبنای اظهارات خلاف واقع ترودو در کنفرانس خبری و تصمیم این کشور برای وضع تعرفه های سنگین برای کشاورزان، کارگران و شرکت های آمریکایی، به نمایندگان آمریکا دستور دادم که از بیانیه مشترک حمایت نکنند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: نخست وزیر کانادا در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود. اما همین که آنجا را ترک کردم، گفت تعرفه های آمریکا توهین آمیز است و او زیر بار نخواهد رفت. بسیار ضعیف و دغلکارانه. تعرفه های ما پاسخی به تعرفه های 270 درصدی او بر محصولات لبنی است!

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در اشاره ای تلویحی به شرکت های آلمانی، نوشت که دولتش اعمال تعرفه روی آن دسته از خودروسازهایی را آنالیز می نماید که بازار آمریکا را اشباع نموده اند.

نشست دو روزه سران گروه هفت متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا، با انتشار یک بیانیه هشت صفحه ای به کار خود سرانجام داد.

این بیانیه در اشاره ای ضمنی به تصمیم دولت آمریکا برای افزایش تعرفه ها، حمایت گرایی را که نقطه مقابل تجارت آزاد است، محکوم نموده و وعده ادامه مبارزه با این سیاست را داده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 562

به "مرکل: اروپا دیگر نباید به واشنگتن تکیه کند ، اجازه نمی دهیم باز هم از ما سوءاستفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اروپا دیگر نباید به واشنگتن تکیه کند ، اجازه نمی دهیم باز هم از ما سوءاستفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید