کابینه انگلیس سهم بودجه ای ناتو را مورد آنالیز قرار داد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، در آستانه برگزاری نشست سران اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه اعلام نمود که کابینه این کشور تسهیم بودجه ای این نهاد را به نوبه خود مورد بحث و آنالیز کاملی قرار داده است.

کابینه انگلیس سهم بودجه ای ناتو را مورد آنالیز قرار داد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس ادامه داد: بر این اساس، لندن سایر کشورهای عضو را نیز به رعایت هدف دو درصدی در تأمین بودجه ناتو فرامی خواند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا کنون بارها کشورهای عضو ناتو را به دلیل عدم کوشش برای تحقق سهم دو درصد از فراوری ناخالص ملی خود تا سال 2024 میلادی در تأمین بودجه این نهاد مورد انتقاد قرار داست.

در همین رابطه، رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش در حالی که اعضای ناتو قرار است هفته آینده گرد هم جمع شوند به بعضی از اعضای این سازمان نامه ای ارسال کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در این نامه که برای رهبران کشورهای آلمان، بلغارستان، نروژ و کانادا فرستاده، آورده بود: کشورهای عضو ناتو باید بودجه نظامی یشتری را تقبل نمایند.

ترامپ در نامه خود به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز نوشت: آلمان نقش رهبری اروپا را در مورد بودجه نظامی ناتو ایفا می نماید که از نظر من رهبری از نوع منفی آن است. بسیاری از کشورهای اروپایی در اقدامات و تصمیم گیری ها خود را پشت آلمان مخفی نموده و بودجه نظامی پایینی را در نظر می گیرند. انتظار داریم آلمان که همیشه از متحدان ما بوده در افزایش بودجه نظامی ناتو پیشقدم گردد تا کشورهای تبعیت نماینده از آن نیز دست به کار شوند.

لازم به ذکر است رئیس جمهوری آمریکا بارها اعلام نموده است که آلمان، فرانسه و اسپانیا باید بیشتر هزینه نمایند. آنچه که آن ها با آمریکا انجام می دهند عادلانه نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 512

به "کابینه انگلیس سهم بودجه ای ناتو را مورد آنالیز قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینه انگلیس سهم بودجه ای ناتو را مورد آنالیز قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید