انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از صداوسیما: مگر رسانه خصوصی هستید که علیه مذاکرات مربوط به نظام در وین موضع می گیرید؟

به گزارش تعطیلات رو، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ایران، این روزها صحنه پدیده های عجیب است، پدیده هائی که در کشورهای دیگر نمی توان سراغشان را گرفت.از میان این پدیده ها، دو مورد که هر دو سیاسی هستند بسیار عجیب ترند؛ یکی مخالفت رسانه ملی با کوشش هائی که در وین برای برطرف تحریم ها صورت می گیرد و دیگری کارشکنی های عده ای از فعالان سیاسی در همین زمینه.

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از صداوسیما: مگر رسانه خصوصی هستید که علیه مذاکرات مربوط به نظام در وین موضع می گیرید؟

عجیب بودن این کوشش ها و کارشکنی ها از این نظر است که برطرف تحریم ها به نفع مردم است و با منافع ملی کشور ارتباط دارد و هرگونه کوشش برای جلوگیری از آن، ضربه زدن به منافع ملی و خیانت به مردم محسوب می گردد. هیچ انسان عاقلی ضربه زدن به منافع ملی و کارشکنی علیه آنچه به نفع مردم است را خدمت به کشور نمی داند.

در خصوص رسانه ملی، شاید کسانی این تلقی را داشته باشند که اصولاً رسانه ها باید در اینکه از یک اقدام حمایت نمایند یا در برابر آن موضع بگیرند، آزاد باشند. بنابراین، اگر رسانه ملی در برابر مذاکرات مربوط به برطرف تحریم ها موضع منفی داشته باشد عیبی ندارد و حتی باید آن را از حقوق رسانه دانست.

این سخن درباره رسانه های غیروابسته به نظام درست است ولی رسانه ملی که بلندگوی نظام است نمی تواند علیه اقدامی که با نظر خود نظام در حال اجرا است مخالفت کند. حتی می توان پذیرفت که رسانه ملی عملکرد دولت ها را نقد کند و در این نقد مصالح نظام را اصل و مبنا قرار دهد، اما آنچه این روزها رسانه ملی در خصوص مذاکرات وین انجام می دهد حتی نقد عملکرد دولت هم نیست.

هیأتی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با موافقت رهبری نظام برای مذاکره جهت برطرف تحریم ها به وین رفته و در حالی که تمام چارچوب های موردنظر رهبری را رعایت می نماید و تأکید نموده که غیر از برطرف تمام تحریم ها چیزی را از آمریکا نمی پذیرد و بازگشت ایران به تعهدهای برجامی خود را هم منوط به راستی آزمائی برطرف تحریم ها می داند، هر روز و هر شب به شکلی مورد حمله رسانه ملی قرار می گیرد! ماجرای مجموعه تلویزیونی گاندو و اخیراً برنامه خاتمه بازی برنامه سازی هائی علیه وزارت امور خارجه بودند که البته افاقه نکردند. اخیراً حتی پرس تی وی (شبکه انگلیسی زبان رسانه ملی) هم وارد عمل شده و چون دستش خالی است، با استناد به منابع مطلع کوشش می نماید اخبار منفی علیه مذاکرات وین منتشر و شبکه های دیگر هم آن را تکرار نمایند. عنوان منبع مطلع یا منابع مطلع در ادبیات رسانه ای کاملاً شناخته شده هستند و از شگردهائی محسوب می شوند که برای جهت دادن به وقایع بکار گرفته می شوند.

توسل یک شبکه رسمی تلویزیونی متعلق به نظام جمهوری اسلامی به چنین شیوه ای برای ضربه زدن به کوشش هیأت رسمی نظام در مذاکرات برطرف تحریم از شگفتی های عرصه رسانه ایست. واقعاً نمی توان کشوری را در دنیا امروز پیدا کرد که تلویزیون رسمی آن کشور آشکارا وارد تبلیغ علیه وزارتخارجه و هیأتی گردد که به نمایندگی از طرف نظام حکومتی آن در حال چانه زدن با دشمن برای برطرف ظلم او و حل مسائل مردم است.

اهل نیت خوانی نیستیم ولی تلقی مردم اینست که این مخالفت به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 1400 مربوط می گردد. اگر این تلقی صحیح باشد، ایراد بیشتری به رسانه ملی وارد است، زیرا اولاً رسانه ملی حق ندارد وارد رقابت های انتخاباتی گردد و ثانیاً گره زدن منافع ملی به یک مسأله داخلی، امری غیرمنطقی و گناهی نابخگرددنی است.تمام ایرانیان وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی،حل مسائل مردم را با بیرون کشیدن حق آنان از حلقوم کثیف شیطان عظیم و بدون عقب نشینی از اصول و آرمان ها، امری لازم می دانند. این امر فقط با همدلی و اتحاد محقق خواهد شد.

آن دسته از فعالان سیاسی نیز که به کارشکنی علیه مذاکرات وین و برطرف تحریم ها مشغولند، در نگاه مردم، نگران منافع شخصی خود محسوب می شوند. این منافع، چه سیاسی باشد و چه مادی در هر دو صورت عنوانی که مردم به این افراد می دهند کاسبان تحریم است. مردم، با کسی دشمن نیستند و از کاسبان تحریم اعم از سیاسی و رسانه ای انتظار دارند به حرمت ماه مهمانی خدا هم که شده، منافع ملی را بر مصالح شخصی خود ترجیح دهند.

23302

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1683

به "انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از صداوسیما: مگر رسانه خصوصی هستید که علیه مذاکرات مربوط به نظام در وین موضع می گیرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از صداوسیما: مگر رسانه خصوصی هستید که علیه مذاکرات مربوط به نظام در وین موضع می گیرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید